جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 55194
تاریخ انتشار: 13 شهريور 1399 12:38
وزیر آموزش و پرورش گفت: شاد عرصه ارائه خدمات متنوع آموزشی با حداکثر کیفیت آرایی است.
به گزارش راه امروز به نقل ازایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) با بیان اینکه شاد عرصه ارائه خدمات متنوع آموزشی با حداکثر کیفیت آرایی است، گفت: انشالله دانش آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید از این خدمات بهره گیرند. کرونا با سرعت و غافلگیرانه آمد. 

وی افزود: از حیث غافلگیری، تمام دنیا در برابر این پدیده دگرگون شد و به سرعت تمام نظامات جاری و شئونات زندگی مردمان را تحت تاثیر خود قرار داد. 

حاجی میرزایی با بیان اینکه نظام آموزشی و خدمات آموزش یکی از وجوهی بود که تاثیر پذیرفت، افزود: یکی از مهمترین ماموریتهای هر حکومت آموزش است.

وی تاکید کرد: آموزش زیربنای شکل گیری یک جامعه عادلانه است و توزیع مناسب و باکیفیت فرصتهای آموزشی زیرساخت اصلی عدالت اجتماعی است. فاصله ها و تبعیضها و تفاوتها از اینجا آغاز می شود و بعد به سطوح قدرت و ثروت و در نهایت توسعه می یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا نظام آموزشی را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بیش از یک میلیارد دانش آموز و دانشجو در سراسر دنیا در امر آموزش تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ما هم در این عرصه دست به کار شدیم، زیرا تجربه تعطیلات کوتاه را داشتیم اما تعطیلات طولانی می تواند وقفه ای در آموزش ایجاد کند؛ وقفه در آموزش هم اثرات فردی سخت و هم تبعات اجتماعی گسترده ای به دنبال دارد؛ همچنین آثار کوتاه مدت، بلندمدت، روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در پی دارد.

حاجی میرزایی گفت: ما در گام اول از تلویزیون کمک گرفتیم و چهار کانال تلویزیونی به کمک ما آمد و برنامه های آموزشی را در دسترس قرار داد. با همه امتیازات و ویژگیهای پوشش گسترده تلویزیون، اما این ارتباط یک طرفه بود لذا اطمینان از دریافت مطالب توسط دانش آموز و رفع ابهامات و پاسخ به سوالات و ارائه تکالیف میسر نبود لذا ناگزیر بودیم به روشهای تکمیلی بپردازیم؛ در این راستا با کمک همراه اول شاد طراحی و فعال شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مانند هر کار دیگری که در زمان کوتاهی و در این حد از گستردگی آغاز می شود، طبیعی است که با کاستی های اولیه ای همراه بودیم، اما تیم مصمم فنی علاقه مند دائما مسایل را رصد می کرد و درصدد حل مشکلات بود. به تدریج شاد کاملتر شد و امروز با نسخه جدید آن که قابلیتهای ارزنده ای دارد، آشنا شدیم.

وی بیان کرد: ما وارد زیست بوم جدیدی شدیم. دنیا در حال انتقال به این زیست بوم جدید بود؛ سرعت تحولات فناوریهای اطلاعات و ارتباطات تمام نظام های اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد. کرونا به این انتقال سرعت بخشید و به یکباره ما را به زیست بوم جدید پرت کرد و این زیست بوم جدید مانند هر زیست بومی توانمندیها، محدودیتها و مخاطراتی دارد که هم باید از ظرفیتها و قابلیتها به بهترین وجه استفاده کرد و هم در برابر مخاطرات تدبیر کرد. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر جایی فضای آموزشی و معلم باکیفیت کم داریم، تربیت معلم باکیفیت نیازمند زمان است. احداث واحد آموزشی باکیفیت مستلزم زمان و فرصت و هزینه است اما امروز از ظرفیت شاد این امکان را داریم که بهترین تدریس ها را در معرض تمام دانش آموزان قرار دهیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر