جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 54896
تاریخ انتشار: 05 شهريور 1399 22:05
دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی جام حذفی با نتیجه تساوی در ۱۲۰ دقیقه خاتمه یافت و استقلال با برتری در ضربات پنالتی فینالیست شد.
به گزارش راه امروز،دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی آغاز شد که این دیدار در وقت‌های اضافه با نتیجه تساوی ۲ - ۲ خاتمه یافت.

در ضربات پنالتی استقلالی‌ها با نتیجه ۴ بر یک پیروز شدند تا در مجموع با نتیجه ۶ بر ۳ راهی فینال شوند. پرسپولیس هم که مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی بود، نتوانست راهی فینال شود.

گل اول استقلال به پرسپولیس (قایدی)

گل اول پرسپولیس به استقلال (بشار رسن)

 

گل دوم پرسپولیس مقابل استقلال (علیپور)

گل دوم استقلال به پرسپولیس (دانشگر)

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی (محمد نادری - ۴۶ (کریستین اوساگونا - ۶۰))، بشار رسن (مهدی عبدی - ۱۱۳)، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده، علی علیپور (امید عالیشاه - ۱۱۳)، سیامک نعمتی و مهدی شیری (کمال کامیابی‌نیا - ۲۷).

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی (فرشید باقری - ۵۱)، مهدی قائدی، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، محمد دانشگر، آرش رضاوند (ارسلان مطهری - ۸۵) و وریا غفوری.

داور: پیام حیدری

پنالتی های پرسپولیس: احمد نوراللهی (گل نشد) - امید عالیشاه- اوساگونا(گل نشد)

پنالتی های استقلال: شیخ دیاباته - ووریا غفوری- میلیچ- ارسلان مطهری

نیمه اول

دقیقه ۴: مهدی قائدی با حرکت عرضی در خط دفاعی پرسپولیس با ضربه‌ای فنی توپ را به گوشه دروازه رادوشویچ فرستاد تا در دربی خیلی زود گل به ثمر برسد.
دقیقه ۸: ارسال مهدی شیری از سمت راست روی دروازه استقلال با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده همراه بود که توپ از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۱۳: مسعود ریگی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۱۴: بشار رسن ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه را مستقیم به سمت دروازه استقلال شلیک کرد که توپ از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: علی کریمی از پشت محوطه جریمه ضربه‌ای را به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد که رادوشویچ در دو مرحله توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۹: پشت محوطه جریمه توپ رد و بدل شده میان مهاجمان استقلال و مدافعان پرسپولیس به فرشید اسماعیلی رسید که ضربه فنی او را رادوشویچ دفع کرد و در نهایت علی کریمی توپ را به اوت زد.

دقیقه ۲۳: فرشید اسماعیلی با پاسی پشت مدافعان پرسپولیس شیخ دیاباته را صاحب توپ کرد که رادوشویچ با خروج به موقع مانع از استفاده مهاجم استقلال از این موقعیت شد.

دقیقه ۲۷: علی علیپور در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه او را سیدحسین حسینی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۳: سیامک نعمتی شوتی از راه دور به سمت دروازه استقلال شلیک کرد که سیدحسین حسینی با واکنشی خوب توپ را دفع کرد.

دقیقه ۴۵: سیامک نعمتی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

نیمه دوم

دقیقه ۴۸: ارسال محمد نادری داخل محوطه جریمه به علی علیپور رسید که پاس این بازیکن در عرض به بشار رسن رسید تا هافبک عراقی پرسپولیس با شوتی از داخل محوطه جریمه گل مساوی را وارد دروازه استقلال کرد.
دقیقه ۶۴: فرهاد مجیدی به دلیل اعتراض به داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۸۹: پس از گل مساوی پرسپولیس، بازی افت شدیدی کرد تا با ارسال کمال کامیابی‌نیا به داخل محوطه جریمه علی علیپور دروازه استقلال را باز کند.

دقیقه ۲+۹۰: علی علیپور به دلیل خطایی که انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۳+۹۰: ارسال خوب میلیچ روی دروازه با ضربه سر محمد دانشگر به گل تساوی تبدیل شد.

وقت‌های اضافه

دقیقه ۹۳: نفوذ مهدی قائدی از سمت چپ و ارسال مواج او به داخل محوطه جریمه، موقعیت خوبی برای شیخ دیاباته ایجاد کرد، اما ابتدا رادوشویچ و سپس مدافعان پرسپولیس توپ را دور کردند.

دقیقه ۹۵: یحیی گل‌محمدی در اعتراض به تصمیم داور مسابقه، کارت زرد گرفت.

دقیقه ۹۷: علی علیپور از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و در حالی که می‌توانست اوساگونا را صاحب موقعیت کند، به سمت دروازه ضربه زد که با دفع سیدحسین حسینی همراه بود.

دقیقه ۱۰۵: ارسال مسعود ریگی روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر دیاباته همراه بود که توپ با فاصله بسیار کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۱۱۴: ارسال سیامک نعمتی روی دروازه استقلال ضربه سر اوساگونا را به همراه داشت که توپ از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۱۱۴: عارف غلامی کارت زرد گرفت. داور مسابقه به بهزاد غلامپور روی نیمکت استقلال هم کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۱۱۷: شجاع خلیل‌زاده از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد. افشین پیروانی هم از روی نیمکت پرسپولیس کارت زرد گرفت.

دقیقه ۱۱۹: ارسال روی دروازه استقلال اشتباه مدافعان آبی‌پوش را به دنبال داشت که این اشتباه یک کرنر برای پرسپولیس به ارمغان آورد.

دقیقه ۱۲۰: مهدی ترابی با خطا روی ارسلان مطهری، کارت زرد دریافت کرد.

در پایان وقت‌های اضافه کار به ضربات پنالتی کشیده شد. اولین پنالتی برای استقلالی‌ها بود که شیخ دیاباته ضربه نخست را تبدیل به گل کرد. احمد نوراللهی زننده اولین ضربه پنالتی پرسپولیس بود که سیدحسین حسینی موفق به مهار پنالتی او شد.

زننده دومین پنالتی استقلال وریا غفوری بود که کاپیتان استقلال هم موفق به گل کردن توپ شد. امید عالیشاه دومین پنالتی پرسپولیس را بر خلاف جهت حرکت حسینی وارد دروازه کرد. میلیچ هم سومین ضربه پنالتی استقلال را به گل تبدیل کرد.

کریستین اوساگونا به شکل عجیبی پنالتی را به بالای دروازه زد که این پنالتی هم از دست رفت. ارسلان مطهری، زننده چهارمین پنالتی استقلال بود که با گل کردن این ضربه تیمش را در ضربات پنالتی 4 بر یک پیروز و راهی فینال کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر