پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 54649
تاریخ انتشار: 07 شهريور 1399 21:59
قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر تلاشهای تولیدکنندگان نفت برای محدودیت عرضه در بحبوحه نگرانیها نسبت به کندی احیای اقتصادی، صعود کرد و در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.
به گزارش راه امروزبه نقل ازایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۱۷ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۴۵ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید و به سوی ۰.۵ درصد رشد هفتگی پیش رفت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۳ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۴۲ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید و در مسیر رشد دو درصد برای کل هفته قرار گرفت.

هر دو شاخص روز پنج شنبه تحت تاثیر نگرانیهای اقتصادی پس از انتشار گزارش شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا که بالاتر از میزان پیش بینیها بود، حدود یک درصد سقوط کرده بودند.

اما عاملی که بازارهای نفت را دلگرم کرد، گزارش رویترز از یک سند داخلی اوپک و متحدانش معروف به گروه اوپک پلاس بود که نشان داد این تولیدکنندگان به پایبندی اعضایی که در ماههای اخیر مازاد تولید داشتند متمرکز شده اند تا پایبندی آنها را تضمین کنند. اوپک پلاس دریافته که برخی از اعضا باید تولیدشان را ۲.۳۱ میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا مازاد تولیدشان در ماههای گذشته را جبران کنند.

در میان اعضای اوپک، عراق و نیجریه پایینترین نرخ پایبندی را داشتند و حتی امارات متحده عربی که در ژوئن تولیدش را به طور داوطلبانه به میزان بیشتری کاهش داده بود، در فاصه مه تا ژوییه ۵۰ هزار بشکه در روز مازاد تولید داشت.

گزارش داخلی اوپک پلاس به ریسکهای تقاضا اشاره کرده و نشان می دهد که این گروه انتظار دارد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که ۱۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش بینی قبلی است و اگر موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در چین، هند، اروپا و آمریکا در نیمه دوم امسال طولانی شود، تقاضا در سال ۲۰۲۰ ممکن است ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کرده اند که قیمت نفت برنت در محدوده ۴۵ دلار در هر بشکه ثبات یافته اما انتظار ندارند بازار در کوتاه مدت به قیمت بالاتری صعود کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر