جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 54009
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1399 14:18
تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی و دادستان تهران درخصوص بازگشت هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی گفت: با صاحبان کسب وکارهای متضرر از کرونا و وضعیت اقتصادی کشور باید مدارا کرد و در مقابل سراغ آن برج ساز و واردکننده‌هایی رفت که درآمد هنگفت دارند و مالیات هم نمی‌دهند.
به گزارش روز دوشنبه  راه امروز به نقل ازایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی با اشاره به بیانات رهبری در روز عید قربان افزود: «تحریف» و «تحریم» دوقلوهای به هم پیوسته هستند. تحریف، بازوی روانی- رسانه ای و فرهنگی تحریم است که بی توجهی به داشته های داخلی، یأس، دلبستگی به آمریکا و تسلیم و عقب نشینی را ترویج می کند حال آنکه آمریکا گرفتار بی عدالتی و نقض شدید حقوق بشر در درون خودش است.

وی اظهارداشت: هرگونه دلبستگی به آمریکا و عقب نشینی در مقابل آن و به انتظار فلان اتفاق خارجی نشستن خطای راهبردی است.

رئیسی ضمن قدردانی از زحمات سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات به خاطر دستگیری تروریست گروهک تندر ، افزود: آمریکا و اروپا امروز مأمن تروریست های عالم شده است؛چرا آمریکا مهد و مأمن کسانی که زنان و کودکان عزادار حسینیه سیدالشهدای شیراز را به خاک و خون کشیدند، شده است.

بنابر این گزارش، در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه یکی از اعضا در گزارشی تاکید کرد که دولت اعلام کرده است ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی برنگشته اما صرفا گزارش حدود هفت میلیارد دلار آن را به قوه قضاییه داده است حال آنکه مسئول بازگشت ۲۰ میلیارد دلار مابقی، عموما شرکت های بزرگ دولتی و نیمه دولتی هستند.
رئیسی نیز به دنبال این گزارش به سازمان بازرسی دستور داد به فوریت درخصوص سه چهارم ارزهای صادراتی که برنگشته و دولت گزارش آن را نداده است را بررسی کند و نتیجه آن را گزارش کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر