جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 53977
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1399 14:34
ی تراز نامه ۱۹ بانک بورسی در سال گذشته نشان می دهد مجموع دارایی های این بانک ها نزدیک به یک هزار ۷۱۱ تریلیون تومان رسید و بازدهی این حجم از دارایی در مجموع منفی ۸۹ درصد است .
  به گزارش راه امروز بررسی تراز نامه ۱۹ بانک بورسی در سال گذشته نشان می دهد مجموع دارایی های این بانک ها نزدیک به یک هزار ۷۱۱ تریلیون تومان رسید و بازدهی(ROA) این حجم از دارایی در مجموع منفی ۸۹ درصد است .

 به گزارش راه امروزبازده دارایی (ROA) یکی از شاخص های مهم برای ارزیابی عملکرد مدیرت شرکت ها است ، بازده دارایی‌ها از حاصل تقسیم سودخالص دوره برمتوسط جمع دارایی‌های ابتدا و انتهای یک دوره به دست می‌آید منفی ۸۹  درصد عملکرد ضعیف نظام بانکی را نشان می دهد اما چون مدیریت بانک مجزا و مستقل است ROA هر شرکت دارای اهمیت و معنادار است .

براساس این گزارش در بین این ۱۹ بانک ۱۳بانک بازده دارایی مثبت داشته اند و شش بانک بازدهی منفی ثبت کردند. مجموع ROA بانک های که بازدهی مثبت داشته اند 10/32 درصد بود و مجموع شش بانکی که بازدهی منفی داشته اند مجموع  ROA آنها منفی 99/82 درصد است.

بر همین اساس بانک ملت با داشتن بیشترین دارایی در بین این ۱۹ بانک به میزان ۴۴۲ هزار ۳۶۲ میلیارد تومان و کسب بیشترین سود خالص در سال ۹۸ بازدهی مثبت ۰/۵۷ درصد داشته است بعد از این بانک بیشترین دارایی در اختیار بانک صادرت به میزان ۳۲۴ هزار ۷۵۲ میلیارد تومان است که بازدهی  مثبت ۰/۰۴ درصد داشته است و بانک تجارت در رتبه سوم با رقم ۲۴۷ هزار ۸۶۸ میلیارد تومان دارایی بازدهی مثبت ۰/۰۸ درصدی داشته است.

طبق این گزاش بانک خاورمیانه با  ROA مثبت 4/11 درصد ، بانک پاسارگاد با ROA مثبت 1/58 و کار آفرین با  ROA مثبت 1/32 درصد به ترتیت بیشترین بازده دارایی در بین این 19 بانک داشته اند و بانک سرمایه با ROA منفی 59 درصد بیشترین بازدهی منفی را داشته است .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر