جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 53915
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1399 13:58
پویش ملی تولید، تداوم امید در ایستگاه هشتم؛

افتتاح ویدئو کنفرانسی 5 طرح در سه استان توسط رئیس جمهور

فردا و در هفته هشتم پویش ملی «تولید، تداوم امید» 5 طرح بزرگ صنعتی و بازرگانی در استان‌های مازندران، خوزستان و فارس توسط رئیس جمهور کشورمان به بهره برداری می رسد.
به گزارش شاتا، روز پنجشنبه و در هفته هشتم پویش ملی "تولید، تداوم امید" و همزمان با حضور سرپرست وزارت صمت در استان مازندران و معاونین وی در استان های خوزستان و فارس، 5 طرح آرین شیمی، فولاد روهینا جنوب، کربنات سدیم کاوه و 2 سیلوی فلزی 30 هزار تنی و 40 هزار تنی به صورت ویدئو کنفرانس و توسط دکتر حسن روحانی افتتاح می شوند.

در این آیین، شرکت آرین شیمی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد استان مازندران با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار متر مکعب تخته فیبر خام با چگالی متوسط از چوب (ام دی اف) به بهره‌برداری خواهد رسید. برای راه اندازی واحد آرین شیمی تولیدی بالغ بر 900 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم آورده است.

همچنین طرح تولید کربنات سدیم سبک و سنگین با ظرفیت تولید ۳۲۰ هزار تن در گروه صنعتی شیشه کاوه در شهرستان فیروزآباد استان فارس در هفته هشتم پویش ملی "تولید، تداوم امید" مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. برای راه اندازی این طرح بیش از 2 هزار و 67 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است که اشتغال 1000 نفری را فراهم کرده است.‌

همچنین شرکت فولاد روهینا جنوب در شهرستان دزفول استان خوزستان با سرمایه‌گذاری بالغ بر 2 هزار و 600 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی آماده بهره برداری می باشد.

این مجتمع در زمینه تولید شمش و میلگرد فولادی با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن فعالیت می کند و زمینه اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر را فراهم آورده است.

در هفته هشتم پویش ملی «تولید، تداوم امید» همچنین سیلوی فلزی ۳۰ هزار تنی شهرستان اقلید مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

این مجموعه دارای یک انبار نیمه مکانیزه به ظرفیت ۳۰۰۰ تن است که با احداث سیلوی فلزی به ظرفیت 60 هزار تنی رسیده است. پروژه سیلوی ۳۰ هزار تنی ذخیره سازی گندم اقلید با هدف تحویل و ذخیره سازی محصول گندم کشاورزان منطقه و استفاده بهینه از ظرفیت تخلیه و بارگیری جاده‌ای احداث شده است و اراضی کشاورزی مرغوب و قابل کشت در منطقه و پتانسیل بالای کشاورزی در اجرای هر چه سریعتر پروژه موثر بوده است.

افتتاح سیلو ۴۰ هزار تنی داراب در استان فارس دیگر طرح مورد افتتاح در هفته هشتم پویش ملی "تولید، تداوم تولید" است که با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی شرکت بازرگانی دولتی ایران و ظرفیت اشتغال زایی برای حدود ۳۰ نفر آماده بهره برداری است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر