پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 53507
تاریخ انتشار: 16 تير 1399 01:08
مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک در اطلاعیه ایی هفت بندی، نحوه ارتباط مراجعین با حوزه معاونت فنی و امور گمرکی گمرک ایران را تشریح کرد.
به گزارش راه امروز، با توجه به وصول درخواست های عدیدۀ روزانه به حوزۀ معاونت امور گمرکی و نیز مراجعات مکرر به این حوزه و با عنایت به لزوم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مربوط به مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری، درخواست می گردد موارد ذیل دقیقاً رعایت گردد:

۱. رعایت سلسله مراتب اداری در مراجعه و ارائه درخواست به گمرکات اجرایی و دفاتر ستادی مربوطه الزامی است و چنانچه مورد درخواست، توسط گمرکات اجرایی و دفاتر ستادی مربوطه (واردات، صادرات، ارزش و تعرفه) به نحو مقتضی رسیدگی نگردید، ذینفعان می توانند با اشاره به سوابق مکاتبات صورت پذیرفته، مراتب را به معاونت امور گمرکی گمرک ایران منعکس کنند.

۲. با توجه به اینکه در اتوماسیون اداری تمهیداتی فراهم شده تا درخواست های مربوطه از طریق سامانه مزبور به دفاتر ستادی یا حوزه معاونت امور گمرکی ارسال شود، بدینوسیله تأکید می گردد، حتی المقدور از مراجعه حضوری به ستاد گمرک ایران خودداری و توضیحات لازم با رعایت موارد عنوان شده تشریح و در صورت درخواست ملاقات حضوری نیز مراتب بصراحت قید تا بررسی و درصورت عدم رفع مشکل، اقدام لازم معمول گردد.

۳. پیگیری آخرین وضعیت درخواست های ارسالی، صرفاً از طریق شماره تلفن 88501425 لغایت 88501430 و به ترتیب از طریق شماره های داخلی ( 3012 و 3017 – دبیرخانه ساختمان گمرک مسقر درخیابان شهید بهشتی) (3713 – دبیرخانه حوزه معاونت امور گمرکی ) و ( 3700 –دفتر معاونت امور گمرکی ) صورت پذیرفته، درصورت عدم حصول نتیجه، متقاضیان محترم  می توانند با شمارۀ تلفن 88501435، مستقیماً با معاونت امور گمرکی ارتباط تلفنی برقرار کنند. با توجه به موارد اشاره شده، مجددا تأکید می گردد، نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر ستادی حوزۀ معاونت امور گمرکی گمرک ایران نیست.

۴. شرایط و ضوابط ترخیص کالا از محل بند 1 مادۀ 38 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات طی بخشنامه صادره از سوی کمیسیون موضوع مادۀ 1 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن وتجارت به کلیۀ گمرکات اجرایی کشور ابلاغ گردیده و هرگونه اقدام باید در چارچوب مقررات مربوطه صورت پذیرد؛ بنابراین لزومی به ارسال درخواست در این زمینه به دفتر واردات گمرک ایران یا دفتر معاونت امور گمرکی گمرک ایران نبوده و در صورت ثبت درخواست، مراتب بدون هرگونه اظهارنظری عیناً به گمرک اجرایی مربوطه ارجاع خواهد گردید.  

۵. طبق مصوبات ابلاغی، به گمرک اجازه داده شده، نسبت به ترخیص درصدی از کالاهای «در صف تأمین ارز بانکی » اقدام نماید. باید توجه داشت گمرکات اجرایی و دفاتر ستادی و حوزۀ معاونت امور گمرکی گمرک ایران هیچ اختیاری در خصوص ترخیص درصدی از کالاهایی که «در صف تخصیص ارز بانکی» هستند، نداشته، لذا خواهشمند است از ثبت و ارسال هرگونه درخواستی مبنی بر ترخیص درصدی کالاهای « در صف تخصیص ارز بانکی»، با عنایت به اینکه عملاً اقدامی از سوی گمرک متصور نیست، خودداری گردد.

۶. ارائه شمارۀ ثبت، شناسه  و یا شمارۀ سریال درخواست ها و مکاتبات ارائه شده، جهت بررسی موضوع و اعلام نتیجه الزامی بوده و مراجعین محترم از به همراه داشتن اسناد و مدارک کاغذی و ارائه یا ارسال فیزیکی این مدارک جهت بررسی و یا پیگیری موضوع، جداً خودداری کنند. 
 
۷. رعایت کلیۀ پروتکل های بهداشتی اعلامی، توسط کلیۀ مراجعین و همکاران مستقر در دفاتر ستادی حوزۀ معاونت امور گمرکی گمرک ایران الزامی بوده و در صورت نیاز به مراجعه به این حوزه، استفاده از ماسک تنفسی و رعایت فاصله های اجتماعیِ تأکید شده الزامی است.

امید است با رعایت موارد اعلام شده در فوق، مراجعه به دفاتر ستادی حوزۀ معاونت امور گمرکی گمرک ایران به حداقل ممکن رسیده و با پیگیری کلیۀ امور مرتبط، از طریق سامانه اتوماسیون اداری، اقدامات لازم در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا صورت پذیرفته و متقاضیان محترم نقش بسزایی در ریشه کن شدن این ویروس ایفاء کنند.  

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر