جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 53500
تاریخ انتشار: 15 تير 1399 10:25
در شرایطی که گفته می‌شد ۸ نفر از اعضای استقلال مبتلا به کرونا شده اند با افزایش تعداد مبتلایان، بازی‌های این تیم موقتا لغو شده است.
 بازی تیم‌های پارس جنوبی جم و استقلال که قرار بود امشب در جم برگزار شود لغو شد؛ این تصمیمی است که کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گرفته و دلیل آن را ابتلای نزدیک به ۱۲ بازیکن استقلال توصیف کرده است.

 استقلالی‌ها صبح روز گذشته و بعد از مثبت شدن نتیجه تست کرونا ۸ نفر از اعضایش، تمرین را تعطیل کردند تا مانع از ابتلای سایر بازیکنان شوند. اگرچه ابتدا عنوان شد ۶ بازیکن و ۲ نفر از اعضای کادر باشگاه به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ولی خبر رسید که آبی‌ها به جم سفر می‌کنند تا مهیای دیدار این هفته شان در لیگ برتر شوند.

آن تعداد از بازیکنان که نتیجه تست شان منفی بود راهی فرودگاه مهرآباد شدند تا با پروازی دیگر به عسلویه سفر کنند. با این حال، اندکی بعد از حضور آن‌ها در فرودگاه، آن‌ها هم یکی یکی فرودگاه مهرآباد را ترک کردند تا این شایعه که استقلالی‌ها نمی‌خواهند این هفته به میدان بروند قوی‌تر شود. زمانی نگذشت که اعلام شد تعداد مبتلایان باشگاه استقلال بیشتر شده و عصر روز گذشته عنوان شد که ۱۲ بازیکن استقلال مبتلا شده اند.

از آنجا که این تعداد، بیش از ۲۵ درصد مجموعه کل اعضا بود، فرهاد مجیدی، تمرینات استقلال را به مدت ۱۴ روز تعطیل کرد تا همه اعضا به قرنطینه بروند. طبق قانون، اگر ۲۵ درصد مجموعه یک باشگاه به کرونا مبتلا شوند، بازی‌های آن‌ها باید لغو و به زمان دیگری موکول شود.

همزمان با این تصمیم استقلالی ها، اما مسئولان پارس جنوبی جم به چنین موضوعی اعتراض کردند: آن‌ها با بیان اینکه نمی‌شود هر تیمی سرازخود بگوید این تعداد کرونایی داریم و در لیگ شرکت نمی‌کنیم از مسئولان سازمان لیگ خواستند بازیکنان استقلال در یک مرکز دیگر که زیر نظر سازمان پزشکی فدراسیون است تست دهند تا راستی آزمایی شود. این اعتراضی بود که شب گذشته، یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس تهران هم بعد از برتری تیمش برابر شاهین بوشهر در ورزشگاه آزادی داشت. او هم گفت نمی‌شود تیمی همین طوری اعلام کند «N» نفر از بازیکنانش کرونا دارد و از ادامه مسابقات سرباز بزند.

با این حال، مهرزاد خلیلیان، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، میانه‌های شب گذشته این خبر را به صورت رسمی اعلام کرد و گفت که بازی‌های استقلال به مدت ۱۴ روز لغو می‌شود و اعضای این تیم به قرنطینه می‌روند. او البته خبر داد که هنوز پرونده پزشکی بازیکنان استقلال را ندیده و قرار است تازه امروز، جلسه‌ای تشکیل شود و وضعیت بازیکنان استقلال مورد بررسی قرار بگیرد. با این حال تا آن زمان تمامی اعضا به قرنطینه می‌روند.

این تصمیم باعث شد تا سروصدای اعضای فولاد خوزستان بلند شود؛ پیش از استقلال، فولادی‌ها خبر داده بودند که ۱۶ نفر از اعضایشان به کرونا مبتلا شده اند! آن‌ها مدعی هستند نامه نگاری‌های زیادی با فدراسیون فوتبال داشته اند، ولی هرگز پاسخی از طرف این نهاد نگرفته اند. برخلاف استقلال که از سفر به جم سرباز زد، آن‌ها از اهواز راهی شمال شدند تا مهیای دیدار امشب با نساجی شوند. اعضای تیم فولاد هم وقتی دیدند بازی استقلالی‌ها لغو شده، سوار بر هواپیما به تهران و سپس به اهواز برگشتند تا وضعیت آن‌ها هم مشخص شود.

البته سعید آذری مدیر عامل این تیم، با صدور بیانیه‌ای از تبعیض به وجود آمده بین استقلال و این باشگاه به شدت گلایه کرد و نوشت که «جمع کنید این بساط را». در بخشی از بیانیه او این طور آمده است: «تا کی باید تبعیض را تحمل کنیم؟ در حالی که از صبح روز شنبه تمام مکاتبات قانونی و مستند خود را به سازمان لیگ، فدراسیون پزشکی ورزشی و ایفمارک ارسال کرده بودیم، تیم ما را به جلسه فنی مسابقه بردند. ۱۶ مورد تست مثبت کرونا که بیش از ۲۵ درصد از کل تیم فولاد است، در تیم اثبات شده، ولی گویی نه گوش شنوایی وجود دارد و نه چشم بینایی. قهرمانان و کادر رهبری فولاد فشار روانی وحشتناکی را تحمل می‌کنند، ولی یکی از مسئولان ستاد کرونا هنوز اعلام نکرده فولاد باید به قرنطینه برود. جلوی این تبعیضات ناتمام را باید گرفت. خجالت هم از روی برخی از ما خجالت می‌کشد. تمام کنید این بساط را»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر