پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 53466
تاریخ انتشار: 13 تير 1399 11:37
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان وآموزش های پزشکی گفت: پیشنهاد ما به ستاد ملي مبارزه با کرونا ممنوع کردن برگزاری مراسم های عزا و عروسی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا ملک زاده در استودیو پخش خبر 21 شبکه اول سیما، افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله ایمنی و دوری از اجتماعات باید در اولویت قرار گیرد.

او ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی امری واجب و ضروری نیست. در شرایط کرونایی فعلی بهتر است از برگزاری اینگونه مراسم ها خودداری شود و گرنه ممکن است هر مراسم عروسی یا عزا، مراسم عزای دیگری را رقم بزند.

ملک زاده موضوع محدودیت هوشمند را تسهیل گر زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود: محدودیت هوشمند شامل اعمال منظم و دقیق استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از برگزاری مناسبت های شادی و عزاست که به شیوه دقیق تر و منطقی تر زندگی مردم را تسهیل خواهد کرد.

او تصریح کرد: در گام های بعدی شیوع کرونا، یکی از نگرانیهای ما مربوط به ابتلای روستائیان است زیرا بیماری کرونا در حال حرکت به سمت روستاهاست و رسیدگی در آنجا هم دشوار خواهد بود. بهرحال نیازمند همکاری بیشتر مردم و رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی از سوی جامعه هستیم.

ملک زاده با بیان اینکه استفاده از ماسک و دستکش 70 درصد از خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد افزود: دستورالعمل استفاده از ماسک تصمیمي جهانیست .

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر