سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 53361
تاریخ انتشار: 06 تير 1399 23:35
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: موج دوم بیماری کووید-۱۹ در فصل پاییز شدیدتر است.
«ویلیام شافنر»کارشناس بیماری‌های عفونی گفت: با وضعیت نگران کننده‌ای مواجه هستیم چرا که کروناویروس جدید در سراسر ایالات متحده گسترش یافته و با آغاز فصل پاییز و شدت یافتن گسترش بیماری شاهد آن خواهیم بود که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محلی قادر به مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیستند و از سویی دیگر مراکز درمانی اصلی نیز برای پذیرش این بیماران از ظرفیت لازم برخوردار نخواهند بود.

به گزارش ایسنا، دکتر «ویلیام شافنر» متخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه وندربیلت ایالات‌متحده آمریکا اظهار کرد: موج دوم بیماری کووید-۱۹ در فصل پاییز نسبت به آنچه در حال حاضر با آن روبرو هستیم شدیدتر است.

این کارشناس بیماری‌های عفونی گفت: با وضعیت نگران کننده‌ای مواجه هستیم چرا که کروناویروس جدید در سراسر ایالات متحده گسترش یافته و با آغاز فصل پاییز و شدت یافتن گسترش بیماری شاهد آن خواهیم بود که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محلی قادر به مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیستند و از سویی دیگر مراکز درمانی اصلی نیز برای پذیرش این بیماران از ظرفیت لازم برخوردار نخواهند بود.

به گفته وی، در حال حاضر انجام تست‌های تشخیصی رو به گسترش است و تمرکز بیشتر بر آسایشگاه‌های سالمندان، زندان‌ها و مراکز اقتصادی است که این بیماری شیوع داشته و برای افراد پرخطر است تا میزان دقیق موارد ابتلا در کشور مشخص شود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، وی تاکید کرد: بیماری کووید-۱۹ بیش از آنچه آمار‌ها نشان می‌دهد رو به گسترش است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر