پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 53272
تاریخ انتشار: 02 تير 1399 09:51
معاون اول رئیس جمهور مصوبه تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های دپو شده و کالا‌های گروه چهارم کالایی در گمرکات را ابلاغ کرد.
به گزارش راه امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های دپو شده و بخشی از کالا‌های گروه چهارم کالایی در گمرکات اجرایی کشور، با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالاها، در جلسه 21 خرداد 1399 به تصویب هیئت وزیران رسید.

به موجب این مصوبه، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودرو‌های دارای پرونده قضایی که دستور قضایی برائت آن‌ها از سوی مراجع رسیدگی کننده صادر می‌گردد، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و ترخیص آن‌ها بلامانع است.

ابلاغ آئین نامه اجرایی تبصره (19) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور

معاون اول رئیس جمهور آئین نامه اجرایی تبصره (19) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور موضوع اجرای طرح‌های جدید، نیمه تمام و آماده بهره برداری و در حال بهره برداری را ابلاغ کرد.

به موجب پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور که در جلسه 11 خرداد 1399 به تصویب هیئت وزیران رسید، دستگاه‌های اجرایی مکلفند، از محل منابع بودجه کل کشور و دارایی‌های خود تمهیدات لازم را برای اجرای طرح‌های جدید، نیمه تمام و آماده بهره برداری و در حال بهره برداری اعم از طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با منابع عمومی و اختصاصی و طرح‌های شرکت‌های دولتی با منابع داخلی از طریق انعقاد قرارداد در قالب ماده فوق با بخش‌های خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اولویت بخش‌های خصوصی و تعاونی فراهم کنند.

همچنین، دستگاه‎‌های اجرایی می‌توانند حداکثر تا 30 درصد برآورد سرمایه مورد نیاز پروژه شامل تامین بخشی از هزینه‌های سرمایه‌ای پروژه، استملاک زمین، وجوه اداره شده و یارانه سود تسهیلات، بعنوان کمک برای توجیه مالی پروژه منظور نماید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر