جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 53086
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1399 14:07
قاسم زاده سعی داشت نشان دهد که بررسی پرونده افراد مشهور با غیرمشهور برای او تفاوتی ندارد به همین خاطر پاسخ علی دایی و علی پروین را اینگونه داد: «به عنوان بازپرس پرونده سوشا مکانی نمی‌توانم درباره جزئیات پرونده صحبت کنم، اما قرار نیست این شخص امروز آزاد شود...
به گزارش راه امروز: قاسم زاده سعی داشت نشان دهد که بررسی پرونده افراد مشهور با غیرمشهور برای او تفاوتی ندارد به همین خاطر پاسخ علی دایی و علی پروین را اینگونه داد: «به عنوان بازپرس پرونده سوشا مکانی نمی‌توانم درباره جزئیات پرونده صحبت کنم، اما قرار نیست این شخص امروز آزاد شود. به عنوان یک ورزشکار و ورزش‌دوست به بزرگان ورزش می‌گویم دستگاه قضایی جای پادرمیانی و ریش‌سفیدی نیست. علی پروین و علی دایی بزرگ هستند، کریم باقری هم عزیز است، اما سیر قانونی پرونده باید طی شود. دستگاه قضایی باید فارغ از این مسائل به بررسی پرونده بپردازد. جرمی اتفاق افتاده و جنبه عمومی دارد. قوه قضاییه تحت تأثیر شهرت و مال قرار نمی‌گیرد. آدم مشهور و آدم کارتن‌خواب نزد قانون یکی هستند.»

 «ریش‌سفیدی نکنید، سوشا آزاد نمی‌شود!» این فقط یک جمله از کسی است که پیشتر رئیس دادسرای ورزش دادسرای کارکنان دولت بود و اهالی ورزش دل خوشی از او نداشتند چرا که معتقد بودند آرای صادر شده توسط او آنطور که باید عادلانه نبوده است. صحبت از بیژن قاسم‌زاده است؛ کسی که متهم به در ارتباط بودن با پرونده‌های مفاسد اقتصادی درون قوه قضائیه و متهم ردیف یازدهم پرونده‌ای است که مهمترین متهمش اکبر طبری است.

به گزارش سرویس ورزشی فرارو، بیژن قاسم‌زاده، اما قبل از اینکه وارد قوه قضاییه شود، به ورزش ورود کرده بود و اتفاقا ارتباط نزدیکی با برخی روسای فدراسیون‌های ورزشی داشت. او در گام نخست در دوران ریاست مرحوم حجت‌الله خطیب در فدراسیون کشتی، ریاست کمیته انضباطی این رشته را برعهده گرفت.

در دوران ریاست او در کمیته انضباطی فدراسیون کشتی احکام بعضا سنگینی علیه مربیان و کشتی گیران صادر شد که مهم‌ترین آن، می‌توان به محرومیت یک ساله‌ی غلام رضا محمدی سرمربی آن زمان پرسپولیس جویبار بخاطر درگیری در سالن کشتی و زد و خورد با عوامل اجرایی مسابقه اشاره کرد. رئیس وقت کمیته انضباطی و متهم امروز درخصوص صادر شدن این رای سنگین برای غلامرضا محمدی گفته بود: «می‌خواهیم این امپراتوری که بعضی‌ها برای خود درست کرده‌اند و هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند را از بین ببریم».

اما یکی از نکات حاشیه‌ای که حالا بعد از چندسال بار دیگر پررنگ شده، ارتباط بیژن قاسم زاده با تیم داماش و پیدا کردن اسپانسر برای این تیم است. نکته‌ی ماجرا صحبت‌های احسان لشگری کاپیتان وقت تیم داماش است. لشگری دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن که در سال ۱۳۹۲ کاپیتان تیم داماش بود در گفتگو با ایسنا شکایت خود را نسبت به بیژن قاسم‌زاده اینطور اعلام کرد: «بیژن قاسم زاده به عنوان رئیس کمیته انضباطی یکی از نفراتی بود که باعث شد داماش از بابل تیم دهد و در ابتدای کار نیز با الفاظی، چون خیالتان از هر نظر راحت باشد به بچه‌ها دلگرمی داد حال این که چرا مسئول کمیته انضباطی فدراسیون در یک تیم نفوذ دارد خود بحث جداگانه است که اصلا به من و سایر اعضای تیم مربوط نمی‌شود، اما این که چرا آقای قاسم‌زاده خودش را کنار می‌کشد و به مشکل ما رسیدگی نمی‌کند جای سوال و تعجب دارد؟»

قاسم زاده، اما درخصوص ادعای مطرح شده توسط احسان لشگری نسبت به واسطه گری اسپانسر برای این تیم گفت: «فقط حامی مالی را به سمت بابل هدایت کردم. حتی برای مقابله با ذهنیت‌ها، از سرمربی خواستم اگر حقی هم از داماش ضایع شد به خاطر من اعتراض نکنند تا شائبه‌ای پیش نیاید».

قاسم‌زاده و احکام بازداشت برای مایلی کهن و سوشا مکانی
او بعد از ریاست کمیته انضباطی در فدراسیون کشتی به ریاست دادسرای فرهنگ و رسانه منصوب شد و احکام جنجالی از سوی او صادر شد. از قرار بازداشت برای امیر مقصودلو (تتلو) تا محکومیت سوشا مکانی دروازه بان سابق پرسپولیس تهران.

به گزارش فرارو، ماجرای بازداشت سوشا مکانی از این قرار بود که ویدیو‌هایی از او در یک میهمانی در فضای مجازی منتشر شد که طبق گفته بیژن قاسم‌زاده در آن زمان جنبه عمومی پیدا کرده بود به همین خاطر باید پرونده دروازه بان سابق پرسپولیس به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

قاسم زاده سعی داشت نشان دهد که بررسی پرونده افراد مشهور با غیرمشهور برای او تفاوتی ندارد به همین خاطر پاسخ علی دایی و علی پروین را اینگونه داد: «به عنوان بازپرس پرونده سوشا مکانی نمی‌توانم درباره جزئیات پرونده صحبت کنم، اما قرار نیست این شخص امروز آزاد شود. به عنوان یک ورزشکار و ورزش‌دوست به بزرگان ورزش می‌گویم دستگاه قضایی جای پادرمیانی و ریش‌سفیدی نیست. علی پروین و علی دایی بزرگ هستند، کریم باقری هم عزیز است، اما سیر قانونی پرونده باید طی شود. دستگاه قضایی باید فارغ از این مسائل به بررسی پرونده بپردازد. جرمی اتفاق افتاده و جنبه عمومی دارد. قوه قضاییه تحت تأثیر شهرت و مال قرار نمی‌گیرد. آدم مشهور و آدم کارتن‌خواب نزد قانون یکی هستند.»

در نهایت سوشا مکانی برای مدتی راهی بند عمومی زندان اوین شد. البته سوشا مکانی بعد از چند روز با قید وثیقه‌ی ۱ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

همچنین ۲۱ آبان ۱۳۹۳ نیز در پی شکایت علی دایی از محمد مایلی‌کهن، سرمربی سابق تیم ملی ایران راهی زندان شد. مصاحبه‌های مختلف مایلی کهن علیه دایی در رسانه‌ها آن هم بدون ارایه مدرک باعث شد تا وکیل علی دایی برای سومین بار در تاریخ ۱۵مهر ۹۲ از او شکایت کند و این بار برعکس دفعات پیش علی دایی تا پایان ماجرا پیش رفت و باعت زندانی شدن مربی سابق خود شد. طبق رای شعبه۳۴ دادگاه تجدیدنظر حکم محمد مایلی کهن که نامبرده را به چهارماه حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرده بود، تایید شد و این رای به دادگاه شعبه۱۰۵۷ ارسال شده تا مایلی کهن برای اجرای حکم فراخوانده شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که بین مایلی کهن و بیژن قاسم زاده در زمان بازپرسی این پرونده درگیری لفظی شکل گرفته بود.

ارتباط خوب بیژن قاسم زاده با رییس فدراسیون فوتبال
اینکه رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون کشتی و رئیس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه چطور وارد جمع فوتبالی‌ها شده، برمی گردد به مراسم برترین‌های لیگ برتر فوتبال در فصل ۱۳۹۵-۱۳۹۶؛ در فصل ۹۶-۹۵ لیگ برتر در مراسم برترین‌های سال فوتبال ایران، بیژن قاسم زاده حاضر شد و حتی با حضور بر روی سن جایزه مرد اخلاق را هم دریافت کرد. اتفاقی کم نظیر که اهالی حاضر در سالن نیز با تعجب به این اتفاق نگاه کردند و حتی بسیاری که کارشان به دادسرای فرهنگ و رسانه نرسیده بود او را نمی‌شناختند که چطور چنین جایزه‌ای دریافت کرده است.

آن زمان شایعه شده بود دوستی نزدیک او با مهدی تاج پایش را به مراسم فوتبالی گشوده است. در هر صورت او که سابقه صدور حکم فیلتر کردن تلگرام را دارد، در بین ورزشی‌ها نیزطی چندین سال اخیر شهرت بالایی کسب کرده بود باید منتظر باشد تا به اتهامات مطرح شده پاسخ دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر