سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 53029
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1399 08:16
صداوسیما به ‏محمدرضا حیاتی: فعلا تلویزیون نیا! / افزایش حداقل مزد ۲۶ درصد، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان برای کارگران / پس گرفتن اتهامات وزارت دادگستری آمریکا علیه بانکدار ایرانی / آمادگی ایران برای تحویل دادن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی
به گزارش راه امروز: مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم:


صداوسیما به ‏محمدرضا حیاتی:
فعلا تلویزیون نیا

 «محمدرضا حیاتی»، گوینده‌ی خبر صداوسیما می‌گوید: [پس از اظهارات درباره‌ی ارادت به ابی]تماس گرفتند گفتند فعلا نیایید. من هم گفتم چشم. عرض کردم من که بازنشسته شدم و همان موقع هم قبل از دستور شما تقاضا کردم اگر امکان دارد دیگر نباشم. اگرچه مردم و صداوسیما را دوست دارم و دو سوم عمرم را در صداوسیما گذرانده‌ام. وی افزود: بعد از بازنشستگی به دعوت خود مسئولان سازمان که لطف کردند و گفتند باید باشم، کارم را ادامه دادم. هر وقت هم تشخیص دادند که نباشم، می‌گویم چشم. خدا شاهد است ظاهر و باطن من همیشه همین بوده است و اصلا روی دیگر ندارم که می‌گویند حیاتی می‌خواهد آن را نشان دهد.

افزایش حداقل مزد ۲۶ درصد،
 حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان برای کارگران
در جلسه دیروز شورایعالی کار، حق مسکن کارگری ۳۰۰ هزار تومان و حداقل مزد از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافت؛ این درحالیست که پایه سنوات از ۱۷۵ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسید. با این حساب، دریافتی کارگر بدون فرزند و بدون سابقه، حدوداً به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد. همچنین، در این جلسه، حق مسکن کارگری از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ در عین حال مبلغ حق سنوات که تا پیش از این، ۱۷۵ هزار تومان بود به ۱۰۰ هزار تومان کاسته شده و ۷۵ هزار تومان تفاوت آن به حداقل دستمزد افزوده شد؛ با این حساب، حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹، ۲۶ درصد افزایش یافت.

آمادگی ایران برای تحویل دادن 
جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی 
معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه گفت: ایران آمادگی دارد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش تحویل دهد تا این پرونده با مشارکت سایر کشورها به پایان برسد. حسن بهاروند با اشاره به اینکه از همان ساعات اولیه سقوط این هواپیما همکاری جامعی را با کشورهایی که اتباع‌شان در این هواپیما دچار سانحه شدند شروع کردیم اظهار داشت: متاسفانه اکثر کسانی که جان خود را در این هواپیما از دست دادند از اتباع ایرانی بودند.

واکنش قالیباف به پیشنهاد مذاکره ترامپ
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به توییت اخیر ترامپ در مورد توافق با ایران نوشت: «فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ» مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به کافران پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجۀ اعمالتان (مقاومت) را بی‌کم‌وکاست به شما می‌دهد.

آغاز محاکمه «اکبر طبری»
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و ۱۷ متهم مرتبط با پرونده وی فردا برگزار می‌شود.محاکمه اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌قضائیه، صبح امروز به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می‌شود. در این جلسه، کیفرخواست اکبر طبری و 17 متهم دیگر این پرونده قرائت خواهد شد. اعمال نفوذ در پرونده‌ها و برخی روابط ناصواب، از جمله اتهامات طبری است که سخنگوی قوه‌قضائیه پیش از این به آن اشاره کرده بود.

هادی العامری از عضویت مجلس عراق استعفا کرد
 هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح دیروز از عضویت در مجلس نمایندگان عراق استعفا کرد. هادی العامری در استعفانامه خود آورده است: من هادی فرحان عبدالله العامری استعفای خودم را از عضویت مجلس نمایندگان به جنابعالی تقدیم می‌کنم و جانشین، آقای عبدالکریم یونس عیلان است. ‎

آخرین آمار کرونا در کشور
 کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد بستری شدند.  وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۲۰۹ نفر رسید. جهانپور تاکید کرد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استانهای هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۶ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ داشته اند.

پس گرفتن اتهامات وزارت دادگستری آمریکا
 علیه بانکدار ایرانی

وزارت دادگستری آمریکا، در اقدامی کم‌سابقه اتهام نقض تحریم‌های ایران علیه علی صدر هاشمی‌نژاد را پس گرفت. آقای صدر، مدیر بانک پیلاتوس مالت سه ماه پیش در دادگاهی در نیویورک مجرم شناخته شده بود. روز جمعه، ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) دادستان پرونده از قاضی دادگاه فدرال منتهن در نیویورک خواست که اتهام‌ها علیه علی صدر هاشمی‌نژاد را پس بگیرد. استدلال دادستانی ادامه دعوی قضایی به دلیل پنهان نگه داشتن ادله بوده و اینکه طولانی شدن روند قضایی به نفع نخواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر