پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 53012
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 15:16
قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده 15 هزار خودرو انجام شد

فهرست برندگان در قرعه کشی خودرو اعلام شد

گروه صنعتی ایران‌خودرو قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ویژه عید سعید فطر محصولات خود را برای ۱۵ هزار دستگاه که بیش از چهار میلیون و ۳۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند در حضور نهادها و مسئولان نظارتی انجام داد.
به گزارش راه امروز: قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ۱۵ هزار دستگاه از محصولات ایران‌خودرو با مشارکت بیش از چهار میلیون و ۳۶۰ هزار نفر متقاضی انجام شد. قرار است بعد از تائید فرایند قرعه‌کشی، اسامی افراد منتخب از طریق پیامک، تارنمای خودروسازان و رسانه‌ها منتشر شود و این افراد باید تا 48 ساعت بعد از اعلام اسامی وجه معامله را واریز کنند. البته متقاضیانی که در قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو برنده نشوند نیز می توانند در طرح پیش فروش 12 مدل از محصولات تولیدی این خودروساز مشارکت کنند. 


صبح امروز شنبه ۱۷ خردادماه، گروه صنعتی ایران‌خودرو در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت  و پلیس امنیت اقتصادی قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ۱۵ هزار دستگاه از محصولات خود ویژه عید سعید فطر که پیش ثبت‌نام از چهارم خرداد و ثبت‌نام اصلی از هفتم خرداد آغاز و تا ۱۴ خرداد ادامه داشت را در محل ساپکو انجام داد.

بر اساس آمار از میان پنج میلیون و ۲۷۳ هزار نفر شرکت‌کننده به‌طورکلی که در میان آن‌ها ۳۹ هزار ۱۸ نفر در گروه سایپا هم ثبت‌نام کرده بودند و ۳۴۵ هزار و ۸۱۳ نفر هم پلاک فعال داشته یا فاقد گواهی‌نامه بودند که از دور متقاضیان واجد شرایط حذف شدند. درنهایت چهار میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۳ نفر واجد شرایط شرکت در قرعه‌کشی ثبت‌نام کنندگان بودند که قرعه‌کشی میان این افراد برگزار شد.

 مطابق آمار اعلامی ایران‌خودرو تعداد ثبت‌نام‌ کنندگان برای خودرو رانا ۳۲۵ هزار و ۳۹۷ نفر، دو میلیون و ۳۸۴ هزار و ۹۰۱ نفر متقاضی پژو پارس، یک‌میلیون و ۵۰ هزار و ۴۵۳ نفر متقاضی پژو ۲۰۶ معمولی و ۵۹۹ هزار و ۴۰۲ نفر متقاضی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس بودند.

همچنین در ثبت‌نام فروش فوق‌العاده گروه خودروسازی سایپا نیز در محصول تیبا و تیبا ۲ هرکدام با حدود ۳۲۰ هزار متقاضی پر متقاضی‌ترین محصولات هستند. البته در فرایند قرعه‌کشی، تعداد برگزیدگان خرید هر محصول 10 درصد بیش از ظرفیت فروش مدنظر قرار گرفته شده تا درصورتی‌که برخی از پذیرفته‌شدگان نسبت به پرداخت وجه اقدام نکردند با این تعداد جایگزین شوند.
طبق اعلام متولیان فروض فوق‌العاده خودرو به مناسبت عید فطر، نتایج قرعه‌کشی بلافاصله به مشتریان اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: بانک اطلاعاتی تمامی ثبت‌نام کنندگان و پذیرفته‌شدگان در اختیار نهادهای نظارتی قرار خواهد گرفت.
همچنین گروه ایران‌خودرو وعده داده است که به‌طور هم‌زمان به تعهدات معوق خود نیز عمل کرده و به‌زودی تعداد آن‌ها را به صفر خواهد رساند.
حذف ۳۸۴ هزار نفر در فرآیند پیش ثبت‌نام 
معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های ایران خودرو گفت: از مجموع نفرات متقاضی پیش ثبت‌نام چهار محصول این شرکت خودروسازی، تعداد ۳۸۴ هزار و ۸۳۱ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند.  
اصغر حق پناه معاون مهندسی سازمان و سیستم های ایران خودرو با تشریح فرآیند قرعه کشی که امروز در شرکت ساپکو برگزار شد ، گفت: پس از پاکسازی و حذف اطلاعات مشتریان فاقد شرایط قرعه کشی، در مرحله بعد به هم زدن تصادفی ترتیب ثبت‌نام انجام شده و انتخاب عدد تصادفی بر مبنای قرعه‌کشی انجام شد و پس از آن قرعه کشی بر اساس الگوریتم ذکر شده به تفکیک محصولات صورت گرفت.
وی ادامه داد: پس از آن نتایج قرعه کشی اعلام و افراد برنده می‌توانند به سایت مراجعه کرده و با تکمیل پرداختی‌ها مدارک خود را تحویل دهند.

لینک دسترسی به فهرست برندگان  اعلام شد
پس از ساعاتی از برگزاری مراسم قرعه کشی، بعد از ظهر روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی این گروه صنعتی ضمن پوزش از هموطنان اعلام کرد: به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان به سایت ایکوپرس به نشانی ikcopress.ir  بارگذاری لیست اسامی پذیرفته شدگان در قرعه کشی فروش فوق العاده امکان‌پذیر نیست. در این اطلاعیه تاکید شده به محض کاهش بار ترافیکی سایت،
اسامی بارگذاری خواهد شد. برای دریافت و مشاهد اسامی برنده شدگان در قرعه کشی 
به  آدرس http://s13.picofile.com/file/8399301326/WinnerData990317.pdf.html  مراجعه کنید.

دراین‌بین اما نکته جالب این است که 87 درصد ثبت‌نام کنندگان برای خرید خودروهایی اقدام کرده‌اند که بیشترین حاشیه قیمتی را دارد و این باز به معنی آن است که بیشتر این افراد به دلیل دریافت سود و اختلاف بیشتر نرخ کارخانه با بازار آزاد برای این خودروها ثبت‌نام کرده‌اند و درواقع نگاه مصرفی ندارند بلکه از همین حالا به فکر فروش هستند.طبق اعلام مسئولان وزارت صمت ثبت‌نام برای خرید خودرو به روش قرعه‌کشی تا پایان سال در چند نوبت دیگر هم برگزار می‌شود، اقدامی که به نظر کارشناسان هدف اصلی اجرای آن از سوی وزارت صمت کاهش التهاب در بازار است. طرح بعدی که با پایان قرعه‌کشی کنونی قرار است اجرا شود شامل پیش‌فروش یک‌ساله با ۷۵ هزار دستگاه خودرو است.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وزارت صمت و خودروسازان، حداقل تا پایان سال، سه بار دیگر قرعه‌کشی صورت خواهد گرفت؛ اما گام بعدی در برنامه‌ریزی‌ها برای فروش، پیش‌فروش ۷۵ هزار دستگاه خودرو به‌صورت یک‌ساله است که به‌زودی در قالب اطلاعیه‌هایی از سوی خودروسازان اعلام خواهد شد. اما این قرعه‌کشی‌ها در حالی برگزار می‌شود که به اعتقاد کارشناسان پیام اصلی ثبت‌نام بیش از 5 میلیون نفر برای خرید خودرو، موج بزرگ نقدینگی در کشور است. موجی به وسعت حدود 2500 هزار میلیارد تومان که می‌تواند هر بازاری ازجمله خودرو را فلج کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر