پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 52923
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1399 23:59
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی کشور اظهار کرد: شاخص‌های اصلی در تحقق جامعه مطلوب در مکتب امام عدالت، عقلانیت، معنویت و اخلاق است.
رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی کشور اظهار کرد: بی‌توجهی به اولویت‌ها در اجرای قانون نتیجه‌اش می‌شود تخریب آلونک‌ها به‌جای برخورد با کاخ‌سازی‌های غیرقانونی در مناطق خوش‌آب‌وهوای کشور. اگر با دانه‌درشت‌ها برخورد شود جرائم جزئی هم جمع می‌شود کمااینکه اگر با قاچاق کانتینری برخورد شود قاچاق خرد هم جمع می‌شود.

به گزارش مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، وی ادامه داد: بی‌عدالتی در توزیع امکانات و ظرفیت‌های کشور، کم‌توجهی به معیشت و اقتصاد مردم و دوری از اخلاق و معنویت زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی مثل حادثه گیلان است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها هم در اجرای قانون به اولویت‌ها توجه کنند گفت: بی‌توجهی به اولویت‌ها در اجرای قانون نتیجه‌اش می‌شود تخریب آلونک‌ها به‌جای برخورد با کاخ‌سازی‌های غیرقانونی در مناطق خوش‌آب‌وهوای کشور. اگر با دانه‌درشت‌ها برخورد شود جرائم جزئی هم جمع می‌شود کمااینکه اگر با قاچاق کانتینری برخورد شود قاچاق خرد هم جمع می‌شود.

رئیسی ادامه داد: بهترین شاخص در اجرای عدالت، عمل به قانون است. هیچ‌کس در هیچ جایگاهی نباید به خود اجازه قانون‌گریزی بدهد. اجرای قانون باید بدون تبعیض و با اولویت‌سنجی انجام شود. اگر اولویت‌سنجی درست نباشد نتیجه‌اش می‌شود برخورد با کوله‌بری به‌جای برخورد با قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر