جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 52718
تاریخ انتشار: 31 ارديبهشت 1399 19:17
ارتش آمریکا در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه گفته ناو‌های این کشور نزدیک شدن شناور‌های خارجی به آن‌ها در کمتر از فاصله ۱۰۰ متری را تهدید تلقی خواهند کرد و هدف اقدامات دفاعی قانونی قرار می‌دهند.
به گزارش راه امروز: نیروی دریایی آمریکا بامداد چهارشنبه اعلام کرد که شناور‌های نظامی در صورت نزدیک شدن بیش از ۱۰۰ متر به کشتی‌های جنگی این کشور، تهدید به شمار می‌آیند. هرچند یک مقام ایالات متحده تصریح کرده که این موضوع تغییری در قواعد درگیری ارتش این کشور ایجاد نمی‌کند.

 در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است: شناور‌های نظامی در خلیج فارس در صورتی که بیش از ۱۰۰ متر به کشتی‌های جنگی آمریکایی نزدیک شوند، «به عنوان هشدار شناسایی شده و هدف اقدامات دفاعی قانونی قرار می‌گیرند.»

یک مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفت: هشدار جدید صادر شده از سوی نیروی دریایی آمریکا، تغییری در قواعد درگیری ارتش این کشور به وجود نمی‌آورد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته بدون اشاره به حضور غیرقانونی و مخرب ارتش کشورش در منطقه خلیج فارس، گفت: دستور شلیک به قایق‌های تندروی ایرانی در صورت نزدیک شدن به کشتی‌های جنگی آمریکایی را صادر کرده است.

او این اظهارات را زمانی مطرح کرد که چند قایق تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از اقدامات تحریک‌آمیز از سوی یک ناو آمریکایی و سد کردن راه یک کشتی ایرانی توسط آن، به این ناو اخطار داده و آن را به مسیر اصلی خود بازگرداندند.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در بیانیه بامداد چهارشنبه مدعی شد که هشدار صادر شده، برای ارتقای امنیت، به حداقل رساندن ابهام و کاهش خطر محاسبه اشتباه منتشر شده است.

در رویداد پیش آمده در خلیج فارس، ارتش آمریکا مدعی شده بود که قایق‌های سپاه برای ناو‌های آمریکایی مزاحمت ایجاد کرده بودند.

نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با رد خبر ایجاد مزاحمت برای ناو‌های آمریکایی از سوی قایق‌های این نیرو، با جعلی و هالیوودی خواندن روایت نیروی دریایی آمریکا از ماجرای ۲۷ فروردین‌ماه در خلیج فارس، اعلام کرد: مستندات خلاف ادعای آمریکایی‌ها است و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

منبع: ايرنا 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر