پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 52313
تاریخ انتشار: 04 ارديبهشت 1399 20:10
وزیر صمت پس از افتتاح آلومینیوم جنوب در لامرد در گفتگو با خبرنگاران از هدف‌گذاری برای راه اندازی شهرک پایین دستی آلومینیوم در کنار سالکو خبر داد.
به گزارش راه امروز به نقل از شاتا، رضا رحمانی در ادامه افزود: برای راه اندازی این طرح علاوه بر آورده سهامداران( صندوق سرمایه گذاری غدیر و ایمیدرو) از فاینانس خارجی نیز استفاده شده است.

مشارکت ۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای ساخت کارخانه آلومینیوم جنوب

وی با اعلام اینکه در ساخت این واحد ۵۰ شرکت داخلی و خارجی همکاری داشتند، گفت: مساحت این مجتمع ۲۰۰ هکتار است که ۲۵۷ سالن صنعتی دارد و ۲۴۰هزار مترمربع زیربنا دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه تاسیسات این مجتمع، مجموعه کاملی در حوزه تولید آلومینیوم است، گفت: این واحد بزرگ دارای اسکله اختصاصی، تخلیه و انبار و دارای امکانات متعدد است که برای آینده پیش بینی کردیم شهرک پایین دستی آلومینیوم را در این منطقه احداث کنیم.

رحمانی ادامه داد: در حوزه صنایع بالادستی نیز که در زمینه آلومینا مشکل داشتیم در حال پیگیری هستیم.

وی افتتاح این واحد را در این شرایط با این حجم سرمایه گذاری کار بزرگی دانست و گفت: این یک کار کم سابقه بود که با همت و کار جهادی و همکاری ایمیدرو و غدیر افتتاح شد.

وزیر صمت افزود: کنسرسیومی از بانکها متشکل از بانک‌هایی مانند صادرات، ملی، ملت و صنعت و‌معدن و‌ بانک تجارت سرمایه در گردش این واحد را تامین می‌کنند.

رحمانی گفت: در موضوع زیرساخت‌ها مجموعه اقدامات خوبی در بخش آب، برق و گاز و تصفیه خانه نیز انجام شده است.

گفتنی است که کارخانه آلومینیوم جنوب ( سالکو) امروز به صورت ویدیوکنفرانسی توسط رییس جهمور و با حضور وزیر صمت در لامرد استان فارس افتتاح شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر