جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 51928
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1398 11:31
سخنگوی گمرک تشریح کرد

وضعیت مرزها در روزهای کرونایی

سخنگوی گمرک از وضعیت مرزهای تجاری و روند تردد کامیون‌های تجاری خبر داد.
به گزارش راه امروز - ارغوان قاسمی: با شیوع کرونا ویروس در ایران برخی از کشورهای هم مرز جلوی ورود کامیون‌های ایران و عبور ومرور کالاها ومسافران ایرانی را گرفتند. دراین میان اخبار ضد ونقیضی منتشر شد که بازرگان ایرانی را با نگرانی و سردرگمی همراه کرد. از همین رو، سید روح الله، لطیفی سخنگوی گمرک، اطلاعات دقیق‌تری درباره وضعیت کنونی مرزهای تجاری کشور در اختیار  عنوان کرده است.  براساس اطلاعات دریافتی «راه امروز» از سید روح ا... لطیفی، روند تجارت با برخی از مرزهای مهم از جمله «مهران، چذابه، شلمچه واقع در کشور عراق» و «مرز نخجوان» وهمچنین کشورهایی چون «افغانستان آذربایجان، ارمنستان، روسیه و ترکمنستان» در حال انجام است وبرای جابه‌جایی کالا مشکلی وجود ندارد. اما همچنان تردد کامیون و جابه‌جایی کالا با «مرز سومار، گرجستان، پاکستان، کویت و...» با مشکل مواجه هستیم.
مرز چذابه: مرز چذابه باز است و با اضافه شدن تیم پزشکی در عراق، فعالیتش آغاز شده است. همچنین بر اساس ملاقات مرزی بین مقامات گمرک ایران و عراق که روز شنبه صورت گرفت، توافق شد که این مرز از روز یکشنبه 10 اسفند ماه درباره کالاهای تجاری مانند سابق عمل کند و مشکلی برای ارسال بار از این مرز وجود نداشته باشد.

 مرز مهران: مرز مهران با رایزنی‌های صورت گرفته، باز است.

 مرز شلمچه: مرز شلمچه در حال فعالیت هستند. در واقع به سمت عراق چه سمت اقلیم و چه سایر مناطق، تردد وجود دارد.

 ترکیه: تردد اتباع ایرانی و ورود کامیون‌های تجاری ایران به سمت ترکیه و بالعکس ممنوع است. اما با هماهنگی گمرک بازرگان با مدیران گمرک ترکیه در مرز ایران، مسافران ایرانی و تُرک حاضر در مرز، تشریفات خروج و ورود را طی کردند و به کشورهایشان بازگشتند.

 مرز بازرگان: در حال حاضر 370 کامیون ترک هستند و از سمت ایران در مرز بازرگان مانده‌اند که برای جابه‌جایی آنها با طرف ترکی ملاقاتی صورت گرفت و پیشنهاد شد که تیم اداره بهداشت بازرگان معاینه اولیه را انجام دهد و در صورتی که موارد مشکوکی مشاهده نشود، کارت سلامت صادر شود و دارندگان کارت سلامت در قرنطینه تجمع نکنند و بتوانند با سرعت بیشتری برای جابه‌جایی اقدام کنند. فعلاً منتظر اعلام نظر طرف ترک هستیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر