جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 51924
تاریخ انتشار: 08 فروردين 1399 21:13
با وجود توقف فعالیت مرز بازرگان برای انجام رویه های صادرات ، واردات و ترانزیت به دلیل تصمیمات آنکارا برای کنترل و مقابله با شیوع کرونا ، چند روزی است که راه تجارت با ترکیه در رویه های صادرات،واردات و ترانزیت کالا بین ایران و ترکیه از طریق مرز رازی و با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق ریلی صورت می گیرد.
به گزارش راه امروز: سخنگوی گمرک ایران بیان کرد: از 26اسفند تا کنون ، نزدیک به 500 واگن کالای تجاری از طریق گمرک رازی بین دو کشور رد و بدل شده که از این میزان نزدیک به 190واگن کالای صادراتی از ایران  به ترکیه و حدود 310واگن کالا نیز واردات از ترکیه به ایران را شاهد بودیم.


سخنگوی گمرک ایران افزود: کالای صادراتی کشورمان به ترکیه  را پلی اتیلن، کود اوره، روغن صنعتی،دوده صنعتی، سنگ گرانیت، ذغال سنگ، شمش روی، پارافین واکس، وازلین، نمک صنعتی، کود و سیمان تشکیل می دهند.

وی در خصوص کالای وارداتی از ترکیه که از طریق گمرک رازی در روزهای اخیر از طریق ریل وارد شده است، توضیح داد: کالاهای وارداتی از طریق گمرک رازی را خاک روی، الیاف، موز، کاغذ، ایزو سیانات،خمیر چوب، ورق فولادی و مرکب چاپ را شامل می شد. 

لطیفی افزود: موز ، 100واگن از واردات کشور از ترکیه را به خود اختصاص داده و 26 واگن نیز کاغذ بوده است.
سخنگوی گمرک در پایان گفت: از ده کامیون اقلام بهداشتی که از کشورهای دیگر و از مسیر ترکیه باید وارد کشور می شد، فردا دو کامیون با ورود از بازارچه مرزی ساری سو وارد کشور می شود.در ضمن کامیون های ترکیه و ایرانی از طریق مرز بازرگان به سمت کشورهای خود مجاز به تردد هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر