پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 51861
تاریخ انتشار: 05 فروردين 1399 22:04
وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح بخشی از عملکرد این وزارتخانه در خصوص تولید و تامین اقلام بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا پرداخت.
به گزارش راه امروز به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از گذراندن دوره نقاهت بیماری خود با حضور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی، به تشریح بخشی از عملکرد این وزارتخانه در خصوص تولید و تامین اقلام بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا پرداخت و از رشد 8 برابری تولید مواد ضدعفونی کننده و 4 برابری تولید ماسک سه لایه و واردات بیش از 19 میلیون عدد ماسک، لباس پزشکی و تب سنج در یک ماهه گذشته خبر داد. 


رضا رحمانی در این جلسه گفت: در این مدت تولید مواد ضدعفونی کننده افزایش ۸ برابری داشته و از تولید روزانه ۵۰ هزار لیتر به ۴۰۰ هزار لیتر رسیده است. وی اضافه کرد: پیش از شروع بیماری کرونا، تولید ماسک سه لایه حدود ۲۰۰ هزار عدد بود که با افزایش ۴ برابری به رقمی بیش از ۸۰۰ هزار عدد در روز رسیده است.

رحمانی تصریح کرد: در این مدت تولید ماسک N95 که مورد استفاده کادر درمانی کشور است، قبل از شیوع کرونا در کشور صفر بوده و امروز به بیش از 31 هزار عدد تولید صنعتی رسیده است که توسط شرکت های دانش بنیان و وزارت دفاع تولید می شود و همچنین تولیداتی نیز در بخش صنفی وجود دارد که با احصا آمار آنها، حجم تولیدات این بخش نیز بزودی اعلام می شود.

وی گفت: برای تامین بخشی از اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور نیز در این مدت واردات انجام شده که شامل ماسک سه لایه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد، ماسک N95, دو میلیون و ۸۰۰ هزار عدد، لباس یکسره (گان) ۴۸۰ هزار دست و تب سنج لیزری ۱۰ هزار عدد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این بازه زمانی و همزمان با ایام پایانی سال، تامین کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم که با افزایش تقاضا در سطح بازار مواجه شده بود؛ خوشبختانه به وفور تامین و توزیع شده است و همچنان تولید و ذخیره کالا به اندازه کافی در حال انجام است.

رحمانی تصریح کرد: همچنین در این مدت و به ویژه در ایام تعطیلات نوروز فعالیت کارخانجات تولید مواد غذایی و اقلام بهداشتی برقرار بوده و به هیچ عنوان تعطیل نشده اند.

وزیر صمت اضافه کرد: در راستای تنظیم بازار میوه شب عید نیز سیب و پرتقال مورد نیاز کشور به میزان کافی تامین و ذخیره شده است و تا پایان فروردین ماه این اقلام با قیمت مصوب تنظیم بازاری عرضه خواهند شد و تاکنون حدود ۳۰ درصد میوه تنظیم بازاری عرضه شده و توزیع مابقی آن نیز در حال انجام است.

گفتنی است؛ رحمانی پس از دوره نقاهت خود، طی روزهای گذشته علاوه بر پیگیری امور و حضور در جلسات این وزارتخانه به صورت ویدئو کنفرانسی، با صدور دستورات ویژه در خصوص موارد مرتبط با بیماری کرونا و نامگذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، امور مربوطه را راهبری و مدیریت کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مدت همچنین دستوراتی ویژه در خصوص تامین اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا از جمله تامین اقلام بهداشتی همچون ماسک و لباس پزشکی و تقبل هزینه این کالاها از سوی شرکت های تحت پوشش سازمان ایمیدرو، تجهیز و میزبانی تعدادی از سالن های نمایشگاه بین المللی تهران از بیماران کرونایی که در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا و ارتش جمهوری اسلامی قرار گرفت؛ صادر کرد.

شایان ذکر است؛ همزمان با نامگذاری سال 99 با عنوان "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب، وزیر صمت در دستوری ویژه به همه معاونت ها و سازمان های تابعه این وزارتحانه ماموریت داد تا با آسیب شناسی برنامه های وزارتخانه در سال "رونق تولید" برنامه ای کاملاً عملیاتی و متناسب با الزامات "جهش تولید" تهیه و ارائه نمایند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر