پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 51809
تاریخ انتشار: 03 فروردين 1399 14:56
«پیش از آنکه سعیدعسگر، تیرهای کولتش را در مغز اصلاحات خالی کند،سراغ هم محلی خودش یعنی شفیعی رفته بود. عسگر در تحلیل‌های ایدئولوژیک به این نتیجه رسید که شفیع «سرمایه‌دار فاسد» است.در میدان نمازی شهرری و زمانی که شفیع پسرش را به مدرسه می‌برد، عسگر 8 گلوله روی سینه اوخالی کرد.»
به گزارش راه امروز: ابوالقاسم شفیعی  فعال اقتصادی و رییس خانه سنگ شب گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.


بهراد مهرجو خبرنگار اقتصادی در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت:

ابوالقاسم شفیعی رئیس‌خانه سنگ ایران، شب گذشته در اثر کرونا فوت کرد. او باید دو دهه قبل چهره در نقاب خاک می‌کشید.

او موتلفه‌ای و از دوستان نزدیک حبیب‌الله عسگراولادی بود. ابتدای انقلاب در شهرری زندگی می‌کرد و هرجا حبیب‌الله حضور داشت، او هم مسولیتی می‌یافت. چندین سال معاون معدنی کمیته امداد امام خمینی بود و در این معاونت مسولیت اداره معادن مصادره شده و واگذار شده به کمیته را در دست داشت.

قبل‌تر فرمانده سپاه شهرری و مدتی پیش‌تر فرماندار زرین شهر بود.در ابتدای دهه هفتاد، از کمیته جد و وارد معدن‌داری شد. با روابط حاصل از دوران کمیته امداد، ه یکی از بزرگترین معدن‌داران ایران تبدیل شد. خانه‌اش از شهرری به شمال شهرتهران آمد و دفتر کارش به ولنجک و یک خانه ویلایی رسید.

پیش از آنکه سعیدعسگر، تیرهای کولتش را در مغز اصلاحات خالی کند،سراغ هم محلی خودش یعنی شفیعی رفته بود.عسگر در تحلیل‌های ایدئولوژیک به این نتیجه رسید که شفیع «سرمایه‌دار فاسد» است.در میدان نمازی شهرری و زمانی که شفیع پسرش را به مدرسه می‌برد، عسگر 8 گلوله روی سینه اوخالی کرد.

یک هفته قبل از این ترور درشهرری، عسگر به خانه شفیع رفته‌ّبود و به بهانه دادن نامه قصد دیدار با او را داشت ولی همسر وپس از او فرزند شفیع مقابل درخانه رفتند.پس از ترورچند هفته در کما بود و وقتی حجاریان ترور شد، بهوش آمد و برای دیدار او به بیمارستان سینا رفت.

شفیع تا همین چند سال قبل ادعا می‌کرد، آدرس دقیق عسگر که پدرش هم در مسجد جواد الائمه شهری ری بود را به علی ربیعی در وزارت اطلاعات داده‌بود.بعدها رفیق‌دوست هم این موضوع را تکرار کرد.

سرانجام دیشب کاری که عسگر نیمه‌تمام گذاشته‌بود را کرونا تمام کرد.شفیع در دهه هشتاد حتی با مواضع سیاسی سال‌های قبل‌اش هم فاصله گرفته‌بود و اساسا کمتر کسی از نزدیکان او ماجرای ترورش را می‌دانستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر