جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 51796
تاریخ انتشار: 03 فروردين 1399 11:49
در صورت تامین الکل کافی محقق می شود

رشد ۲۰ برابری تولید محصولات ضدعفونی کننده

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از افزایش۲۰ برابری ظرفیت تولید محصولات ضد عفونی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد که در صورت تامین الکل کافی محقق می‌شود و وعده داد که طی روزهای آینده مشکلات تامین ماسک هم برطرف می شود.
صابر پرنیان در گفت‌وگو با ایسنا، ظرفیت تولید محصولات شوینده و بهداشتی را هفت برابر و الکل را سه برابر نیاز کشور پیش از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: حدود ۲۲۰ واحد تولید صنعتی مواد ضدعفونی کننده و شوینده و ۱۵ واحد تولید ماسک در کشور وجود داشت که بعد از شیوع ویروس ظرفیت خود را افزایش دادند. همچنین برخی واحدها فعالیت خود را به سه شیفت ارتقا و خط‌های تولید را برای تولید ملزومات مورد نیاز جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تغییر دادند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ برابری نیاز کشور در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور به این مواد، اظهار کرد: در حال حاضر نه تنها در حوزه تولید مواد شوینده کمبودی نداریم بلکه بیش از نیاز کشور نیز تولید می‌شود.

مشکل اصلی، کمبود الکل است

به گفته این مقام مسئول در بخش تولید ضدعفونی‌کننده سطوح نیاز کشور رفع شده، اما در زمینه محصولات ضدعفونی کننده دست که پایه الکل دارند عمدتاً در زمینه تامین الکل کمبودهایی وجود دارد. از طرف دیگر روند تامین الکل نیز در مواردی طولانی بوده که تصمیماتی برای کوتاه شدن آن اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه نیاز کشور در بخش محصولات ضدعفونی دست هم تقریبا در حال تامین است، افزود: برای حل این مشکل نیز واحدهای تولید الکل که تعطیل بودند به چرخه تولید برگشتند و سایر واحدها نیز ظرفیت خود را افزایش دادند. در صورت تامین الکل کافی، تولید محصولات ضدعفونی کننده می‌تواند ۱۰ برابر دیگر افزایش یابد. به عبارت دیگر طی یک ماه گذشته ظرفیت تولید محصولات ضد عفونی رشد ۲۰ برابری داشته است.

پرنیان از صدور بیش از ۱۴۰ مجوز جدید در بخش تولید ملزومات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طی یک ماه گذشته خبر داد و اعلام کرد که مجوزهای لازم در این بخش از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صادر می‌شود و سازمان غذا و دارو نیز در صورتی که واحدهای یادشده دارای شرایط باشد، نهایتاً طی چهار روز مجوز لازم را برای تولید محصولات ضد عفونی کننده، ماسک و الکل صادر می‌کند.

واحدهای پوشاک به کمک تولیدکنندگان ماسک آمدند

این مقام مسئول با اشاره به تسهیل واردات ماسک، از ورود واحدهای پوشاک به چرخه تولید این محصول خبر داد پیش‌بینی کرد که وضعیت تامین ماسک، لباس گان و لباس مخصوص بیماران نیز به زودی بهبود یابد.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تهران در پایان وعده داد که طی روزهای آینده مشکلات تامین ماسک هم برطرف شود.

به گزارش ایسنا، با وجود گذشت چهار هفته از آغاز شیوع ویروس کرونا، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که همچنان شهروندان برای تهیه محصولات ضدعفونی و ماسک با مشکلاتی مواجه هستند که مسئولان علت آن را افزایش ناگهانی تقاضای این محصولات عنوان می‌کنند. البته مواردی از احتکار و خودداری از عرضه این محصولات نیز طی این مدت گزارش شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر