جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 51768
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1398 17:20
تحلیلگران برآورد رشد اقتصادی چین که خاستگاه شیوع ویروس کرونا است را به پایینترین حد از زمان پایان انقلاب فرهنگی این کشور در سال ۱۹۷۶ رساندند که به معنای تیره شدن بیشتر دورنمای دومین اقتصاد بزرگ جهان و تقاضای این کشور برای نفت است.
به گزارش راه امروز: قیمت نفت روز پنج شنبه افزایش پیدا کرد، اما با تردید سرمایه گذاران نسبت به موثر بودن اقدامات محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی در برابر صدمات اقتصادی شیوع ویروس کرونا بخشی از این افزایش را از دست داد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۷ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۲۵ سنت رسید در حالی که اوایل معاملات تا سطح ۲۷ دلار و ۱۹ سنت پیش رفته بود. شاخص قیمت نفت برنت روز چهارشنبه ۱۳ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا با یک دلار و ۴۴ سنت معادل ۷.۱ درصد افزایش، به ۲۱ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا روز گذشته ۲۵ درصد سقوط کرده بود و اوایل معاملات روز پنج شنبه حدود ۲۰ درصد افزایش داشت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره اظهار کرد: پس از ریزش ۲۴ درصدی قیمت‌های نفت در روز گذشته نشانه‌هایی از توقف فروش گسترده مشاهده شد که تحت تاثیر بسته‌های محرک اقتصادی و مالی سران آمریکا و اتحادیه اروپا بود. بسته‌های محرک مالی و پولی تاثیر چندانی در بهبود تقاضا برای انرژی نخواهد داشت، اما به احیای اعتماد به اقتصاد جهانی کمک می‌کند.

بانک مرکزی اروپا پس از نشست فوری روز چهارشنبه، یک برنامه خرید اضطراری اوراق قرضه به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو را آغاز کرده است و ژاپن هم در نظر دارد در مواجهه با خطر رکود پس از انقباض شدید رشد اقتصادی، به شهروندانش کمک نقدی عرضه کند.

تحلیگران برآورد رشد اقتصادی چین که خاستگاه شیوع ویروس کرونا است را به پایینترین حد از زمان پایان انقلاب فرهنگی این کشور در سال ۱۹۷۶ رساندند که به معنای تیره شدن بیشتر دورنمای دومین اقتصاد بزرگ جهان و تقاضای این کشور برای نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، شیوع ویروس کرونا هیچ نشانی از کاهش در سطح بین المللی ندارد و کشور‌های جهان به تدابیری مانند بستن مرز‌های خود روی آورده اند تا با شیوع ویروس کرونا مقابله کنند. این ویروس تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در جهان آلوده کرده و بیش از هشت هزار نفر قربانی گرفته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر