سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: 51609
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1398 14:55
مدیرکل ترانزیت گمرک گفت : با ارسال و انتقال دو کانتینر تجهیزات خط تولید تحت پوشش کارنه تیر با عبور از بمبئی هند، چابهار و خروج از مرز دوغارون این کریدور رسما بطور موفقیت آمیزی اجرایی شد.
به گزارش راه امروز به نقل از گمرک ایران، مدیرکل ترانزیت گمرک گفت : با ارسال و انتقال دو کانتینر تجهیزات خط تولید تحت پوشش کارنه تیر و با عبور این کانتیترها از بمبئی هند و ورود به چابهار و در نهایت عبور از ایران از مرز دوغارون این کریدور رسما بطور موفقیت آمیزی اجرایی شد.

مصطفی آیتی در مورد انتقال آزمایشی این کانتینرها تحت کارنه تیر افزود: این محموله صبح امروز از گمرک چابهار به مقصد هرات افغانستان از طریق گمرک دوغارون ارسال شد.

آیتی در خصوص این کریدور تاکید کرد: قبلا این کریدور از مسیر افغانستان به هند با ۲۴ کارنه تیر افتتاح شده بود و با ارسال این دو کانتینر در مسیر برگشت از هند عملا اجرای ترانزیت تحت کارنه تیر در کریدور شرقی بطور موفقیت آمیز عملیاتی شد.

عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل در ادامه توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران با اجرای پروژه اسلونی-ایتالیا-ترکیه-بندرعباس در سال ۲۰۱۷ اولین پروژه موفق حمل و نقل ترکیبی کارنه تیر را در بین ۷۶ کشور عضو کنوانسیون تیر اجرا کرد و بعنوان پیشتاز حمل و نقل ترکیبی تیر در مجامع بین المللی مورد تقدیر بوده است.

وی افزود: هدف از اجرایی شدن این مسیر ،توسعه کریدور شرقی هند-چابهار-افغانستان و نهایتا CIS از طریق افغانستان است که گمرک جمهوری اسلامی ایران با کارنه تیر در وهله اول در حال عملیاتی کردن این کریدور و در گام بعدی فعال سازی کریدور شمال-جنوب (INSTC) است.

آیتی درباره نقش کشورمان در این زمینه گفت : جمهوری اسلامی ایران از کشورهای موثر در کنوانسیون تیر در سطح بین الملل است که با اجرای پروژهای eTIR با کشورهای ترکیه و آذربایجان و همچنین توسعه حمل و نقل ترکیبی تیر در سالهای اخیر بعنوان پیشتاز توسعه تیر با ابزارهای نوین مطرح بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر