پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 51591
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1398 19:37
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان گفت: طی ۸ روز گذشته و از ۱۳ اسفند ماه بازرسان، موفق به کشف ۱۷ هزار لیترالکل، ۵۲۷ هزار و ۵۳۳ عدد ماسکهای پزشکی، ۲۱۹ هزار و ۸۷۲ بسته دوعددی دستکش لاتکس شدند.
به گزارش راه امروز به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: طی ۸ روز گذشته و از ۱۳ اسفند ماه بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت استانی موفق به کشف ۱۷ هزار لیترالکل، ۵۲۷ هزار و ۵۳۳ عدد ماسکهای پزشکی، ۲۱۹ هزار و ۸۷۲ بسته دوعددی دستکش لاتکس، ۲۸ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضد عفونی کننده و ۶۲۹ هزار عدد ژل ضد عفونی؛ جمعا به ارزش ۱۲۱ میلیارد تومان شده اند.

وی افزود: در همین راستا به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده ایم که اقلام بهداشتی کشف شده را بدون وقفه در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دهند و صرفاً اسناد و پرونده ها به تعزیرات حکومتی ارسال شود که در عین حال، در این مدت ۸۷۶ پرونده اختصاصاً برای کالاها و اقلام بهداشتی مورد نیاز که بازرسان ما و سازمانهای صمت کل کشور کشف کرده اند تشکیل شده و کشفیات گشت مشترک نیز به این عدد اضافه می شود.

کالاهای کشف شده بهداشتی فوراً در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد

تابش یادآور شد : ما کل پرونده کشفیات را همراه با کالای مربوطه به سازمان تعزیرات حکومتی تحول داده ایم، اما در شرایط اضطراری فعلی به کمیته تامین و توزیع پیشنهاد داده ایم که خود کالای کشف شده بدون طی فرآیند در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد و فقط اسناد تخلف و جرم فرایند قانونی لازم را طی کند تا بتوانیم در حداقل زمان ممکن این کالاها را در اختیار مردم قرار دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا با داشتن اختیارات شورای عالی امنیت ملی می تواند این دستورالعمل را برای مدت زمانی مشخص مصوب کند، البته این پیشنهاد فقط در پرونده های تعزیراتی نیست بلکه این پیشنهاد را به گمرک، سازمان اموال تملیکی و مناطق ازاد و مناطق ویژه نیز ارایه کرده ایم.

پیشنهاد نظارت سازمان حمایت در فرآیند توزیع اقلام بهداشتی را ارایه داده ایم

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد: وزارت صمت و سازمان حمایت از قبل هم در توزیع، تامین و نظارت اقلام بهداشتی دخالتی نداشت اما بعد از جلسه اضطراری ۵ اسفند ماه وزیرصمت، طی مکاتبه با سازمان غذا و دارو اعلام کردیم که در بحث نظارت و بازرسی با تمام توان در خدمت هستیم.

وی افزود: بعد از این مکاتبه از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد که در روند تولید و خروج ۱۸ واحد تولید الکل نظارت از جانب ما صورت گیرد و علاوه بر آن از روز ۱۱ اسفند ماه در ۱۳۰ واحد تولید مواد ضد عفونی کننده و ۵ قلم بهداشتی از جمله دستکش و ژل و ماسک در سراسر کشور با استقرار بازرس مقیم، کالا را به شرکتهای پخش که سازمان غذا و دارو مشخص کرده بود، تحویل دادیم.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: همزمان با استقرار بازرسان مقیم در واحدهای تولید اقلام بهداشتی، رصد آمار تولید دقیق تر شده و به عنوان نمونه در تولید ماسک آمار ۴۲۵ هزار عدد ماسک در ۱۲ اسفند ماه به ۷۷۶ هزار عدد در ۲۰ اسفند ماه افزایش رسیده است که شاهد رشد ۷۹ درصدی در تولید این کالا بودیم و همچنین در الکل، تولید ۲۲۶ هزار لیتری در ۱۳ اسفند با رشد ۵۰ درصدی به ۳۴۴ هزار لیتر رسیده است.

به گفته وی علاوه بر آمار اعلام شده درگشتهای مشترک با تعزیرات هم اقلام بهداشتی دیگری کشف شده که در آمار جداگانه ای اعلام می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر