پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 51473
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1398 17:57
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: غالب توان سازمان تعزیرات حکومتی صرف سلامت مردم قرار داده شده است چون این امری مهم و حیاتی است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه پس از شیوع کرونا، یک فضای نامطلوبی در رابطه با اقلام سلامت محور مانند ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دستکش های یک بار مصرف ایجاد شد، گفت: پس از این شرایط سازمان تعزیرات به ماجرا ورود کرد هر چند سال در چنین زمانی، طرح ویژه نوروزی توسط سازمان اجرا و پیاده سازی می شد و امسال در ضمن آن طرح، این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: غالب توان سازمان تعزیرات حکومتی صرف سلامت مردم قرار داده شده است چون این امری مهم و حیاتی است و به همین جهت با گران فروشی و احتکار اقلام بهداشتی و سلامت محوری که در مقابله با ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرند، مقابله کردیم.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به مراحل مبارزه با سودجویان اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با گران فروشی برخی از داروخانه ها و مراکزی که لوازم پزشکی عرضه می کنند، مواجه شدیم. آن ها ماسک ها را به خصوص ماسک های ان 95 که مصرف عمومی زیادی ندارد با قیمت بسیار زیاد به فروش رساندند و پس از آن، ماسک ها را که حدود 50 هزار عدد می شدند به مردم عرضه کردیم.

وی اشاره کرد: مشکلی که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شدیم این بود که متاسفانه برخی کالا داشتند و عرضه نمی کردند و در واقع تخلف آن ها عدم عرضه بود که این موضوع نیز رسیدگی شد. همچنین برخی فروشندگان، مردمی که برای خرید ماسک می آمدند را اجبار می کردند کالای دیگری خریداری کنند و تنها در این صورت ماسک به آن ها فروخته می شد که این موضوع نیز یک تخلف تحت عنوان «اجبار به خرید کالا» محسوب می شود.

اسفنانی مهم ترین اقدام سودجویان را احتکار ماسک و مواد ضد عفونی کننده دانست و عنوان کرد: در چند مورد از کشفیات، اقلام زیادی را کشف کردیم. به عنوان مثال در یک مورد یک میلیون و 200 هزار ماسک در موردی دیگر حدود سه میلیون ماسک کشف و ضبط شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر