پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 51441
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1398 14:21
تعداد مبتلایان روز شنبه به کرونا به ۵۸۲۳ نفر رسید

۱۴۵نفر آمار جدید فوتی‌های کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز، ۱۵۷۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید.
به گزارش راه امروز:‌ جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز، ۱۵۷۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

وی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

جهانپور درباره تعداد کل بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان گفت: تهران ۱۵۳۹ نفر، قم ۶۶۸ نفر، گیلان ۴۹۴ نفر، اصفهان ۴۸۴ نفر، البرز ۳۰۵ نفر، مازندران ۶۰۶ نفر، مرکزی ۲۶۵ نفر، قزوین ۱۷۸ نفر، سمنان ۱۳۸ نفر، گلستان ۱۶۲ نفر، خراسان رضوی ۱۳۵ نفر، فارس ۹۵ نفر، لرستان ۱۰۷ نفر، آذربایجان شرقی ۷۷ نفر، خوزستان ۶۴ نفر، یزد ۸۱ نفر، زنجان ۵۲ نفر، کردستان ۴۴ نفر، اردبیل ۴۱ نفر، کرمانشاه ۳۱ نفر، کرمان ۴۰ نفر، همدان ۳۴ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۳۰ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۲۳ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۶ نفر، ایلام ۱۵ نفر، آذربایجان غربی ۳۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر و بوشهر ۸ نفر از ابتدا تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وی افزود: این اعداد و ارقام و انتشار روزانه آن اگر منجر به هوشیاری مردم نشوند، فایده ای ندارد. اگر این آمار را شفاف به مردم اعلام می کنیم برای این است که توجه بیشتر و هشیاری جدی را در بین مردم شاهد باشیم. تا مردم با رعایت توصیه ها از انتشار بیشتر بیماری جلوگیری کنند. روز گذشته به مردم اعلام کردم که از سفرهای غیر ضرور به خصوص به مقصد به استانهانی شمالی خطرات زیادی برای خودمان، خانواده مان و ساکنان استانهای شمالی دارد اما همچنان شاهد سفر مردم این استانها هستیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: استان مازندران امروز ۶۰۶ مبتلای قطعی جدید دارد. این مقصد مسافرتی است که مردم انتخاب کردند و ترافیک نامتعارفی را ایجاد کردند و موجب افزایش بیماری شده است. هنوز بخشی از جامعه موضوع را جدی نگرفته اند. این بیماری نوپدید و جدید است ابعاد بیماری زایی آن ناشناخته است. واکسن ندارد. راه کنترل آن فقط خودمراقبیتی و دیگر مراقبتی است.

وی افزود: اینکه استان مازندران را دربالای جدول مبتلایان می بینیم ناشی از افزایش سفر مردم به این استان است و شاید به خاطر این است که محدودیت های سختگیرانه اعمال نشده است. با توجه به اینکه تلاش وزارت بهداشت تاکنون ارشادی و اقناعی بوده است و تلاش برای جلب مشارکت مردم است ولی با توجه به اینکه اقلیتی به هر دلیلی ممکن است هشدارها جدی نگرفته اند موضوع اعمال محدودیت های تردد در دستور کار دولت قرار گرفته و این مصوبات ظرف ساعات و روزهای آینده اطلاع رسانی می کنیم.

جهانپور گفت: تعداد آزمایشگاههای تشخیص کرونا در کشور به ۳۰ آزمایشگاه رسیده و تعداد آن طی هفته به ۵۰ می رسد و این امکان وجود دارد که در روزهای آینده با ایجاد امکانات ممکن است تعداد این مراکز به ۱۰۰ آزمایشگاه هم برسد. در این صورت زمان ارسال نمونه ها حذف شده اما زمان انجام آزمایش به جای خود باقی است و حداکثر ظرف 48 ساعت جواب آزمایش داده می شود.

وی ادامه داد: برای هیچ فردی در هیچ جای دنیا برای درمان منتظر جواب قطعی آزمایش نمی شوند. از زمانی که عکس سینه و سی تی اسکن پزشک را به سمت تشخیص کووید 19 ببرد، درمان شروع می شود و چزشکان و بیمارستان منتظر جواب آزمایش نمی شوند.

وی افزود: حدود دو سوم موارد مشکوک با جواب آزمایش منفی ترخیص می شوند و در برخی استانها تا ۴۰ درصد بهبود قطعی را گزارش داریم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: امکانات درمانی استان مازندران و استانهای شمالی نسبت به جمعیتی که به این مناطق سفر می کنند کافی نیست. امن ترین جا خانه ها و شهرهای خود ماست. جدا از مردم می خواهیم از سفر غیر ضروری خودداری کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر