پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 51433
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1398 10:59
یک عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد، ریاست ستادِ مقابله با کرونا به معاون اول رئیس‌جمهور واگذار شود.
به گزارش راه امروز:‌ محمدعلی وکیلی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با توجه به گسترش روزافزون ⁧کرونا⁩ و ضرورت یکپارچه‌سازی امکانات کشور و این‌که مدیریت این شرایط از عهده وزارت بهداشت‌ودرمان خارج است، پیشنهاد می‌شود:
‏مطابق قانونِ مدیریت‌بحران، ریاست ستادِ مقابله با کرونا به معاون اول رئیس‌جمهور و دبیری ستاد به وزیر محترم بهداشت و درمان سپرده شود.»

عباس عبدی نیز در یادداشتی با عنوان «در ضرورت بالاترین سطح تعهد سیاسی» در این باره نوشت: ۴ روز پیش نوشتم که "خیلی روشن باید گفت: که؛ وزارت بهداشت قادر به حل مناسب اپیدمی کرونا نیست. چرا؟ به این دلیل ساده که، این مساله در اصل یک پدیده سیاسی و اجتماعی است و وجه بهداشتی و درمانی آن گرچه مهم است، ولی فرع به وجوه دیگر است. "

اکنون و پس از گذشت ۴ روز باید دوباره تاکید کرد که مسئولیت مبارزه با این پدیده مطلقا نه در سطح وزارت بهداشت که در سطح دولت هم نیست. بدون فوت وقت باید مسئولیت‌پذیری داشت و در بالاترین سطح کشور اقدام نمود. دیدم که رییس WHO هم در گفتگوی اخیر خود بیش از ده بار به پذیرش تعهد سیاسی دولت‌ها اشاره کرده است و حتی متذکر شده که برخی کشور‌ها وزیر بهداشت را متولی این کار کرده‌اند که به نوعی تعریض به ایران محسوب می‌شود.

قرار دادن وزارت بهداشت در راس مبارزه با کرونا فقط یک چیز را اثبات می‌کند. این که درک درستی از ماهیت این پدیده وجود ندارد. اگر درک درستی نباشد طبعا اراده موثر و درستی هم برای مبارزه با آن شکل نخواهد گرفت.

در این زمینه همین امروز باید اقدام کرد. فردا هم دیر است. مسئولین نباید خود را قرنطینه کنند. اگر یک روز به حضورشان نیاز باشد آن روز امروز است. وزرا در سطح وزارتخانه‌اشان هم نفوذ کلام ندارند چه رسد به وزارتخانه‌های دیگر یا نهاد‌های انتصابی و یا مردمی که زیر بار هیچ‌کدام نمی‌روند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر