جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 51432
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1398 10:56
نشریه خط حزب الله در شماره دویست و بیست و هفتمین خود خاطره حضرت آیت الله خامنه ای از روزی که پدرشان فوت شد را منتشر کرده است.
در ادامه خاطره رهبر انقلاب که در ۱۴ تیر ماه سال ۷۵ ایراد کردند، آمده است. بنده رئیس جمهور بودم و امکانات این کشور تا حدودی که در اختیــار رئیس جمهور بود، در اختیار بنده بود؛ اما ایــن پیرمرد و پیرزن کوچکتریــن توقعــی نداشــتند که، چون پسرشــان رئیس جمهور شــده، ایــن خانه را تبدیل به احســن کنند یا دستی به سر و صورتش بکشند.

پدرم تا سال ۶۵ و مادرم تا انتهای دوران ریاســت جمهوری در همین خانه زندگی می‌کردند؛ اما این خانه کمترین تغییری در جهت کامل شــدن پیــدا نکرد؛ این برای جمهوری اســلامی مایه افتخار و مباهات اســت... البته فضل این کار به من برنمی‌گــردد؛ به آن دو بزرگــوار برمی‌گردد که به معنای واقعی کلمــه زاهد و به زخارف و ظواهر دنیا بی‌رغبت بودند... وقتی پدر من فوت کرد، پس از تقویم وســایل این خانه - غیر از کتاب‌های ایشــان که خــودش باب جداگانه‌ای بود - همه موجودی آن از صدر تا ذیل، حدود ۴۵ هزار تومان شــد؛ در حالی که آن روز اگر می‌خواستند ۴۵ هزار تومان را مصرف کنند، نمی‌شد مثال یک یخچال و یک گاز بخرند؛ این در حالی بود که ایشان پنجاه ســال در این شــهر امام جماعت و روحانی موجــه و دارای مریدهــا و علاقه‌مندان زیاد بودند.
برچسب ها: رهبر انقلاب
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر