جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 51300
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1398 22:55
طی یکی دو هفته اخیر که آخرین مهلت تصویب عضویت ایران در «گروه ویژه اقدام مالی» یا FATF بود، جدا از تاثیر بر کلیت بازار می‌شد تاثیر آن بر برخی از نمادهای بانکی بازارپایه را هم دید.
نمادهایی که مدت‌ها بود در صف خرید بودند، به صف فروش تغییر وضعیت دادند یا متعادل شدند. در گزارش پیش‌رو به برخی از رویدادهای یک هفته گذشته «بازار پایه فرابورس» پرداخته می‌شود تا کمکی هرچند اندک به علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران در این بازار پرریسک باشد.

نماد «بانک گردشگری» (وگردش) پس از آنکه طی یک شفاف‌سازی اعلام کرد از مزایده فروش اموال بانک استقبالی صورت نگرفته، در روز یکشنبه بسته شد و دو روز بعد هم بنا به درخواست فرابورس و جهت بررسی اطلاعات ناشر بسته باقی ماند.

 «بانک آینده» (وآیند) پس از مجمع انتخاب هیات‌مدیره، به شدت مورد استقبال بازار قرار گرفت که برخی آن را به ترکیب جدید هیات‌مدیره و به‌ویژه مدیرعامل جدید آن‌که قبلا رئیس سازمان بورس بوده، منسوب می‌کنند.

 «بانک شهر» (وشهر) پس از مدتی معاملات سنگین دو هفته‌ای است که در قیمت‌های منفی معامله می‌شود. شایعاتی درباره تجدید ارزیابی بانک‌های بازارپایه از جمله بانک‌های آینده و شهر به‌وجود آمده که با توجه به وضعیت صورت‌های مالی آنها چندان پایه و اساس درستی ندارد. «بانک سامان» (سامان) نیز در دو هفته اخیر پس از رشد مداوم منفی شده است.

 «موسسه اعتباری توسعه» (توسعه) هم که زمزمه‌هایی از احتمال ادغام آن در یکی از بانک‌ها شنیده شده، بیش از یک‌ماه است صف خرید قابل‌توجهی دارد.

 توسعه گرچه آگهی مزایده برخی اموالش را برروی سایت خود قرار داده اما خبری از افشای این اطلاعات برروی کدال وجود ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر