جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 51181
تاریخ انتشار: 03 اسفند 1398 12:00
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سود سهام عدالت سال ۹۷ از امروز بدون اولویت برای تمام مشمولین تا انتهای هفته واریز می‌شود.
به گزارش راه امروز، علیرضا صالح  اعلام کرد: سود سهام عدالت سال 97 بدون اولویت بندی مشمولین از ساعت 8 صبح شنبه در تمامی بانک‌ها واریز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تعداد مشمولین که حدود 42 میلیون نفر هستند ممکن است واریز این سود به حساب بعضی از بانک‌ها تا انتهای هفته به طول بینجامد، اما در این دوره ما تقریباً تمام سود مشمولین را واریز خواهیم کرد.

خبرگزاری تسنیم نوشت: صالح ادامه داد: از سود سال 97 سهام عدالت مشمولین تنها عددی حدود 4 یا 5 هزار تومان برای هر یک میلیون تومان سهم باقی می‌ماند که ما تلاش می‌کنیم تا پایان اسفند آن را هم واریز کنیم تا سود سال 97 کاملاً تسویه شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سود سهام عدالت سال 97 مشمولین برای هر سهم یک میلیون تومانی 205 هزار تومان است که با توجه به اینکه مشمولینی که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند مالکیت صددرصد سهام خود را در اختیار دارند این عزیزان 205 هزار تومان را به صورت کامل دریافت می‌کنند، اما دیگر مشمولین که مالک بخشی از سهام خود هستند به همان نسبت درصدی که مالکیت سهام دارند از 205 هزار تومان سود خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: تاکنون از 49 میلیون نفر مشمولین دریافت سهام عدالت حدود 5 میلیون نفر شماره شبای خود را اعلام نکرده اند که سهام آن‌ها نیز محفوظ و در حسابشان نگهداری می‌شود تا زمانی که شماره شبای خود را اعلام کنند و سود این دوره و دوره‌های پیشین را به صورت یکجا دریافت کنند.

صالح با اشاره به این که مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از مقدار سهام عدالت خود می توانند به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir مراجعه کنند، اضافه کرد: برگه های اولیه سهام عدالتی که در دست مشمولان هست، ملاک ارزش سهام عدالت آنها و سودی که به آن تعلق می گیرد نیست و همانطور که اشاره شد مشمولان برای آگاهی از میزان سهام عدالت خود و همچنین سودی که به آنها تعلق می گیرد، صرفاً باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.

صالح ادامه داد: از زمان آغاز طرح سهام عدالت در کشور تا سال 1395 مطابق قانون، سود سهام عدالت مشمولان بجای پرداخت به آنها بابت اقساط سهامشان به خزانه واریز شد و پس از پایان این مهلت قانونی، این سود به صورت سالانه میان مشمولان تقسیم می شود.

وی با بیان این که ممکن است ارزش سهام عدالت برخی افراد به دلیل انحصار وراثت افزایش یافته باشد، گفت: تلاش می کنیم سود سهام عدالت سال مالی 1397 شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت را تا پایان اسفندماه به حساب مشمولان به صورت علی الحساب واریز کنیم.

گفتنی است سود سهام عدالت در سال 95 به ازای هر سهم یک میلیونی 150 هزار تومان، و برای سال 96 سود این سهام 175هزار تومان بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر