جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 51051
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1398 14:30
رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: هرچند صحبت از این موضوع در حال حاضر زود است اما در آینده باید از طریق مذاکره با اتحادیه اوراسیا به تعادل بخشی در تعرفه‌ها برسیم.
به گزارش راه امروز‌: مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران  در گفت‌وگو با ایلنا در مورد نقش گمرک کشور در تجارت با اتحادیه اوراسیا گفت: در حال حاضر گمرک ۱۰ برنامه بصورت مشوق برای کسانی که به دنبال استفاده از تعرفه‌های ترجیحی هستند در نظر گرفته است چون رویکرد ما در تجارت، تنوع سازی شرکای تجاری و نگاه به همسایگان و شرق است، بنابراین قصد داریم از امکانات موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در تجارت با ۵ عضو اتحادیه اوراسیا بیش از ۸۰ درصد تجارت این کشورها و کمتر از ۳۰ درصد صادارت ما مشمول تعرفه‌ها شده است. خوشبختانه این ۸۰ درصد که به ایران صادارت می‌شود عمدتا کالاهای اساسی و مواد اولیه صنایع هستند که از این زاویه امکان خوبی محسوب می‌شود.

میراشرفی تصریح کرد: البته در ۳ سال آینده باید بررسی‌هایی انجام شود تا به سمت تعادل بخشی در  تعرفه‌ها حرکت کنیم، هرچند صحبت از این موضوع در حال حاضر زود است اما در آینده باید از طریق مذاکره با اتحادیه اوراسیا به تعادل بخشی در تعرفه‌ها برسیم.

رئیس کل گمرک ایران در مورد استفاده از پلمب هوشمند در حمل و نقل جاده‌ای گفت: نزدیک به دو ماه است که از پلمب هوشمند یا الکترونیک با تراشه‌های RFID برای محموله‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم که در مبادی ورودی و خروجی این تراشه‌ها خوانده می‌شوند. البته این برنامه قسمتی از کنترل غیرمحسوس ما است و در ماه‌های آتی با خریداری سایر آنتن‌های که به این شبکه اضافه می‌شوند امیدواریم تمام راه‌های ترانزیتی کشور را زیر پوشش RFID ببریم تا محموله‌های داخلی و خارجی رصد بشوند.   
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر