پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 51018
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1398 13:57
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به این‌که یکی از اهداف ما رسیدن به بازارهای هدف منطقه‌ای در حوزه تولیدات صادرات محور است، گفت: این منطقه آزاد از استقرار واحدهای دانش‌بنیان در منطقه حمایت و پشتیبانی می‌کند.
به گزارش راه امروز: عبدالرحیم کُردی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در منطقه آزاد چابهار با محوریت تولید صادرات محور، اظهار کرد: در این حوزه آنچه برای ما در چابهار مهم بوده رسیدن به بازارهای هدف منطقه‌ای است. 


وی با یادآوری این‌که مدت زیادی از تمرکز بر تولید برای تامین نیاز داخلی و صادرات محور در منطقه آزاد چابهار نمی‌گذرد، افزود: با این وجود شاهد استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران داخلی هستیم.

وی با یادآوری این‌که سال 92 مجموع تولیدات منطقه آزاد چابهار حدود 50 میلیارد تومان بود، افزود: این در حالی است که در 9 ماه ابتدای امسال این رقم به حدود 600 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل منظقه آزاد چابهار بیان کرد: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته  انتظار  این است که در سال‌های آینده حجم تولیدات در این منطقه از 1000 میلیارد تومان فراتر برود.

کُردی در ادامه به دو برنامه مهم در دست اجرا اشاره کرد و گفت:‌ دو برنامه ما ورود مواد اولیه برای تامین نیاز داخل و استفاده از مواد اولیه داخلی برای تولیدات صادرات محور است. در این راستا در حوزه تامین برنج موردنیاز داخل کارهای خوب و موثری انجام شده است. به طوریه هم‌اکنون  20 واحد فرآوری برنج در منطقه فعالیت می‌کنند که هر کدام از آنها برای  60 تا 80 نفر ایجاد شغل کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که برنامه‌های صادراتی ما با تمرکز بر بازارهای هدف کشورهای همسایه پاکستان و افغانستان  است، افزود: در این زمینه با توجه به خلاء و نیاز مبرم بازراهای افغانستان و پاکستان به تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی، واحدهای پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار مستقر شده و تمام محصولات تولیدی به این دو کشور صادر می‌شود.

وی در عین حال با بیان این‌که به دلیل عدم شناسایی سریع بازارهای هدف حجم کنونی مبادلات فعلا کم است، تاکید کرد: نکته مهم و قابل توجه آن است که این اتفاق (تولید صادرات محور) آغاز شده و مسیر رشد آن سرعت بسیار خوبی دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به درخواست‌های سرمایه‌گذاری جدید در این منطقه اظهار کرد: طی 3 سال اخیر حجم سرایه‌گذاری‌ها بیش از 10 سال قبل بوده است. در این راستا 480 قرارداد سرمایه‌گذاری تولیدی با رویکرد واردات مواد اولیه خارجی و تولید برای نیاز داخل و همچنین تولید صادرات محور اجرا شده یا در مراحل مختلف قرار دارد.

کُردی در بخش‌ دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی برای ورود فناوری‌های پیشرفته خبر داد و گفت: در این زمینه نیز همکاری خوبی با مراکز دانش‌بنیان داریم و پردیس پارک علم و فناوری در منطقه مستقر شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 13 واحد مستقر شده‌اند، تاکید کرد:‌ منطقه آزاد از این واحدها  حمایت و پشتیبانی می‌کند تا بستر مناسبی برای ورود و عرضه فناوری‌های پیشرفته فراهم شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر