پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 51011
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1398 13:15
سخنگوی دولت گفت: تا سال۱۴۰۰هر خبری درباره استعفا‌ی رئیس جمهور را تکذیب میکنیم.
 به گزارش راه امروز: علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره شایعه استعفای رئیس جمهوراظهار کرد: قبلا نوشته ام که تا ۱۲مرداد۱۴۰۰ دولت در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو هم دارد.

وی ادامه داد: ازین پس هم هر شایعه‌ای درباره استعفای رئیس جمهور را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در باره جمهوریت نو گفت: ما جمهوریت نو نداریم و همان چیزی که امام گفت: یعنی «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر»؛ را می‌خواهیم. باید همان جمهوریتی را که امام فرمود، دنبال کنیم که اساس آن انتخاب آزادانه ملت باشد.

ربیعی تصریح کرد: اگر از نو بودن یک جمهوری بحث می‌شود این است که با انتخابات، نو بودن جمهوری را داریم و فصل‌های جدیدی را تجربه می‌کنیم و فرصت صندوق‌ها باید همواره برای مردم فراهم باشد؛ همانطور که رییس جمهوری گفتند هر جا پایه‌های تغییر در جامعه‌ای وجود داشته و صندوق محور باشد آن جامعه با ثبات روبرو می‌شود و نظام ما نیز صندوق محور است.

سخنگوی دولت گفت: همه آن‌ها که درباره صندوق‌ها تصمیم می‌گیرند و برای چگونگی مشارکت مردم زمینه‌سازی می‌کنند باید به این امر وفادار باشیم که صندوق‌ها پایه‌های تغییرات نظر مردم است و این چیزی است که ثبات، پایداری، توسعه و پیشرفت ایران را تضمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که مردم از صندوق‌ها ناامید شوند جامعه روز خوش نخواهد دید؛ چهل سال انقلاب ما مبتنی بر صندوق بود است و انقلاب اسلامی نیز انتخاب بود و امام راحل در اوایل انقلاب پایه‌های صندوق را گذاشتند.

ربیعی همچنین درباره زمان ابلاغ قانون شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخاباتی نمایندگان از سوی رییس جمهوری گفت: آمار دقیق را ندارم، می‌پرسم و اعلام می‌کنم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر