جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 50900
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1398 12:18
سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما در بیشتر مناطق کشور از روز یکشنبه خبر داد.
سازمان هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور در روز پنجشنبه و جمعه را آسمانی صاف با افزایش نسبی دما بویژه برای نیمه شمالی کشور، با وزش باد از عصر امروز و فردا در شمال غرب کشور و به صورت شدیدتر در سواحل دریای خزر با افزایش دمای ۴ تا ۷ درجه‌ای پیش بینی کرده است.

از بعد از ظهر فردا (جمعه ۱۸ بهمن) به تدریج با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، بخش هایی از غرب دامنه های زاگرس شمالی و مرکزی بارش باران و برف آغاز می‌شود.

شنبه (۱۹ بهمن) با گسترش و تقویت سامانه بارشی در این مناطق ذکر شده بخش هایی از مرکز، دامنه های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و شنبه شب یا اواخر وقت شنبه به صورت پراکنده شمال شرق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شدت بارش های روز شنبه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، ارتفاعات جنوب لرستان، شمال چهار محال و بختیاری خواهد بود.

یکشنبه (۲۰ بهمن) فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب کشور و دامنه های زاگرس شمالی و مرکزی ادامه دارد، علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال شرق و بخش هایی از شرق احتمال بارندگی وجود دارد، بیشنیه بارش یکشنبه در نوار شمالی به خصوص در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.

دوشنبه (۲۱ بهمن) ضمن افت محسوس دما در نیمه شمالی کشور بارش برف در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بارش باران و برف در بخش هایی از شرق و جنوب شرق و اوایل وقت هم بارش پراکنده در سامانه های شمالی و مرکزی زاگرس پیش بینی شده است.

به این ترتیب یکشنبه تا سه شنبه در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کاهش محسوس دمای ۸ تا ۱۵ درجه را شاهد خواهیم بود که این افت دما در سواحل دریای خزر محسوس‌تر خواهد بود.

پیش بینی برف برای ارتفاعات تهران در هفته آینده

تهران امروز آسمانی صاف با وزش باد دارد و برای فردا شب افزایش ابر و برای روزهای شنبه و یکشنبه بارش باران و برای ارتفاعات تهران بارش برف پیش بینی می شود.

برای روز یکشنبه تهران، باران و برف و برای ارتفاعات برف و احتمال کولاک (مناطق شمالی باران و برف و مناطق جنوبی باران) را شاهد خواهیم بود.

تغییرات دمایی فردا تهران طی روزهای آینده به شرح زیر اعلام شد:

امروز بیشینه دما ۱۷ و کمینه دما ۳ درجه سانتیگراد

فردا (۱۸ بهمن) بیشینه دما ۱۸ و کمینه دما ۴ درجه

شنبه (۱۹ بهمن) بیشینه دما ۱۷ و کمینه دما ۵ درجه

یکشنبه (۲۰ بهمن) بیشینه دما ۱۲ و کمینه ۲ درجه

دوشنبه (۲۱ بهمن) بیشنیه دما ۹ درجه و کمینه دما ۰ درجه (بارش برف و باران)

یکشنبه تا سه شنبه برای سطح استان تهران ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما و برای صبح روز سه شنبه (۲۲ بهمن) دمای زیر صفر درجه پیش‌بینی می‌شود.


منبع: ایرنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر