پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 50895
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1398 19:09
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید در ایران خودرو با تدبیر و ایثار مدیران و کارگران این شرکت به ۲ هزار دستگاه روزانه رسیده است.
به گزارش راه امروز به نقل از شاتا، رضا رحمانی در نشست با وزیر دفاع و مدیرعامل ایران خودرو در محل ایران خودرو بیان کرد: در این ایام از امام راحل و شهدای عزیزمان یاد می کنیم و یاد و خاطره آنها را گرامی می داریم.

امیر سرتیپ حاتمی همواره از حوزه صنعت حمایت کرده اند
وی با بیان اینکه امیر سرتیپ حاتمی از شخصیت های بزرگ و مدیران خوب کشور هستند و همواره از حوزه صنعت حمایت کردند، تصریح کرد: از همه همکارانم در گروه ایران خودرو ، کارگران، مهندسان و مدیران این خانواده که بویژه در یکسال گذشته و ماه های اخیر همت کرده اند تشکر دارم.

تولید در ایران خودرو با تدبیر و ایثار مدیران و کارگران به ۲ هزار دستگاه روزانه رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه تولید در ایران خودرو با تدبیر و ایثار مدیران و کارگران به روزانه ۲ هزار دستگاه رسیده است، گفت: انشالله این رقم هم حفظ شود و هم افزایش یابد.

رحمانی ادامه داد: در گذشته برخی مشکلات به سبب نوسانات تولید و افت تولید بوجود امده بود، که حفظ این رقم تولید مهم است.

تکمیل خودروهای کف پارکینگ کاری جهادی بود

وی با تاکید بر اینکه تکمیل خودروهای کف پارکینگ کاری جهادی بود، اضافه کرد: از حمایت های امیر سرتیپ حاتمی و وزارت دفاع تشکر دارم، قطعه سازان نیز مجدانه پای کار بودند.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اصلاح رابطه قطعه ساز با خودروساز کار مهمی بود که شکل گرفت و این اعتماد در تولید و بازار نقش دارد.

رحمانی در خصوص داخلی سازی نیز گفت: داخلی سازی انجام شده بیشتر از میزان اعلام شده در میزها است، گزارش داخلی سازی حتما سبب خشنودی رهبری خواهد شد.

تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از واردات در حوزه های مختلف در چارچوب میزهای تخصصی داخلی سازی شده است.

وی بیان کرد: تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از واردات در حوزه های مختلف در چارچوب میزهای تخصصی داخلی سازی شده است، اما آمار داخلی سازی توسط مردم و شرکتها بیش از این رقم است.

وزیر صمت در این خصوص یادآوری کرد: این یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کاهش ارزبری داخلی سازی، بر اساس استانداردهای جهانی حداقل ۱۰۰ هزار فرصت شغلی باید بوجود آورده باشد.

خودورسازان قول داده اند که معوقات خود را تا خرداد ماه ۹۹ صفر خواهند کرد

رحمانی با اعلام اینکه کاهش تعهدات دو خودرو ساز را در برنامه کاری ویژه داشتیم، گفت: حدود یک میلیون نفر از مردم پیش خرید داشتند، همت شد و تعهدات به جاهایی خوبی رسید و خودورسازان قول داده اند که معوقات را تا خرداد ماه ۹۹ صفر خواهند کرد.

وی همچنین تصریح کرد: اقای مقیمی از مدیران جهادی هستند، واقعا وقت می گذارند و پای کار هستند. همچنین با مدیران ارشد وزارتخانه عهد بسته ایم که به جز کار اصلی خود کار دیگری را انجام ندهند و وقت خود را بر روی کار در وزارتخانه بگذارند.

وزیر صمت در بخش دیگری افزود: وزارت دفاع در تولید و داخلی سازی رقیب بخش خصوصی نیست، امیر سرتیپ حاتمی هم بخوبی به این موضوع اشاره کرده اند.

با قطعه سازان قرارداد دراز مدت باید بسته شود

رحمانی با بیان اینکه در حوزه تنظیم بازار و ثبات قیمت ها و عرضه و فروش خودرو برنامه داریم، گفت: با قطعه سازان قرارداد دراز مدت باید بسته شود.

واگذاری خودروسازان را با جدیت دنبال خواهیم کرد

وی همچنین در خصوص واگذاری ها بیان کرد: واگذاری ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد، شرکتها باید واگذار شود تا هزینه های مالی کاهش یابد و بسمت کارهای بزرگ برویم.

با حذف شرکتهای چند لایه قیمت خودرو نیز پایین می آید

وزیر صمت در بخش دیگری با بیان اینکه بر روی پلتفرم های مشترک داریم کار می کنیم،گفت: قیمت و کیفیت با هم مرتبط است و به جای افزایش قیمت باید بهره وری بالا برود، با حذف شرکتهای چند لایه قیمت خودرو نیز پایین می آید.

رحمانی با بیان اینکه ایران خودرو بدنه فعال و مدیریت خوبی دارد،گفت: با رونمایی از خودروهای جدید و تحویل به موقع خودرو ها به مشتریان رضایتمندی مردم نیز به دست می آید.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که صنعت خودرو صنعتی پیشران است، به آینده بسیار امیدوارم.

وزیر صمت گفت: مردم نباید احساس کنند که در فروش، رانت یا تبعیضی قائل هستیم، اگر مورد مستندی بود نمایندگی که اخلال ایجاد کند را لغو امتیاز می کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر