پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 50856
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1398 11:15
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران آمده است.
به گزارش راه امروز، سید عباس موسوی در نشست با خبرنگاران گفت: آقای جوزپ بورل در این سفر با آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ‌، روحانی، رییس‌جمهور و لاریجانی، رییس مجلس دیدار و رایزنی می‌کند.

وی افزود: بررسی آخرین تحولات برجام، روابط ایران و اتحادیه اروپا و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از محورهای رایزنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: اتحادیه اروپا هنوز مکانیسم ماشه در مورد برجام را فعال نکرده است.

وی با بیان اینکه ایران در این زمینه استدلال‌های محکم و قوی به آنها ارائه کرده است، گفت: اخیراً دکتر ظریف نامه‌ ۱۴ صفحه‌ای حقوقی و مستدل در مورد این موضوع به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته و نقطه نظرات آنها را زیر سوال برده و به چالش کشیده است.

موسوی اعلام کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند البته اگر مانند اجلاس داووس کارشکنی در این زمینه صورت نگیرد .

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد : ایران به خاطر بی عملی کشورهای اروپایی عضو برجام در برابر این توافق بین المللی بعد از خروج آمریکا از آن ، بسیار دلخور است و پیش‌بینی می‌کنیم گفت‌وگوهای امروز مقامات ایرانی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صریح خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر