پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 50696
تاریخ انتشار: 04 بهمن 1398 13:24
سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن تهدید به ترور سردار قاآنی از سوی برایان هوک، این اظهارات را پرده برداری آشکار از تروریسم هدفمند و دولتی آمریکا خواند.
 سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان برایان هوک و تهدید به ترور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سخنان این مقام وزارت امور خارجه علنی سازی رسمی و پرده برداری آشکار از تروریسم هدفمند و دولتی ایالات متحده آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اینک، پس از رژیم صهیونیستی آمریکا دومین رژیمی است که رسما اعلام می کند امکانات دولت و نیروهای مسلح خود را برای اقدامات تروریستی بکار گرفته و در آینده نیز ادامه خواهد داد.

موسوی روی آوری رژیم آمریکا به اقدامات تروریستی را نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی مقامات این رژیم خواند و با محکوم کردن اظهارات وقیحانه و اقدامات تروریستی سردمداران این رژیم، از اعضای جامعه بین المللی خواست این اقدامات و تشویق به تروریسم دولتی را محکوم کنند؛ چرا که تداوم این روند دیر یا زود گریبانگیر همگان خواهد شد.

«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا امروز (پنجشنبه) سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به ترور تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، هوک در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس، با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس، تهدید کرد اگر سردار قاآنی هم مانند وی به نظامیان آمریکایی آسیب بزند، او را نیز ترور می‌کنند.

هوک توضیح داد: «اگر [سردار] قاآنی همان راه کشتن آمریکایی‌ها را طی کند، پس همان سرنوشت در انتظار او خواهد بود. رئیس‌جمهور [دونالد ترامپ] صراحتاً اعلام کرده که هر حمله‌ای به آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا، با واکنش قاطع مواجه خواهد شد».

واکنش ایران روسیه به تهدید آمریکا به ترور سردار قاآنی

واکنش روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه، اظهار داشت، که تهدید برایان هوک نماینده ویژه امریکا در امور ایران علیه سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه ایران غیر قابل قبول است.

به گزارش اسپوتینیک، زخارووا گفت:" تکرار می کنم چنین اظهارات غیرقابل قبول است. چنین اظهارات خارج از حقوق و قانون می باشد و نمایندگان کشورها حق بیان چنین تهدید را ندارند."
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر