پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 50555
تاریخ انتشار: 17 دی 1398 15:00
سجاد سيف/ روزنامه نگار
شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی،غم و اندوهی بزرگ را بر دل میلیون ها انسان آزادی خواه بر جای گذاشته است.از ساعات اولیه صبح جمعه که خبر شهادت سردار در گوشی تلفنم پیچید تا به امروز که میلیون ها نفر اشک بر مظلومیت این سردار دلها می ریزند یادداشت ها، دیدگاه ها و نقطه نظرات بسیاری در سوگ از دست دادن سردار شهید سلیمانی منتشر شده است. ابعاد مختلف و متعدد و محکومیت جنایت آمریکا در به شهادت رساندن این سردار به نام و مقتدر یک طرف است و محبوبیت سردار حاج قاسم در بین ایرانی ها و ملت ها طرف دیگر‌...
اگر چه از اشک رهبر امت میسوزیم و طاقت دیدن نداریم و دلها شکسته است اما ای کاش رهبری را که اشک می ریزد و بغض میکند تحسین کنیم که چنین سربازی تربیت کرد که به تنهایی یک ملت است.
هر صاحب اندیشه ای حتی آمریکای جنایتکار در خاطر دارد که سردار شهید سلیمانی پیشتر در پاسخ به تهدید های دشنام گوی هتاک و جنایتکار ترامپ چه گفته است؟
همه ما ایرانی ها در خاطر داریم سردارمان، فتح کننده قلوب ما در آن جواب با صدای بلند و رسا گفته بود:
من "سلیمانی " به تنهایی برای مقابله با تو کافیم..‌.
اکنون ترامپ که دست به این جنایت هولناک زده است اگرچه آن روز معنی این حرف و سخن را درک نکرد و نفهمید‌ه است اما امروز قطعا و یقینا خوب دریافته است که چرا سردار سلیمانی یک تنه برای آنها کافی است.
با هم میخوانیم چرا سردار سلیمانی این دشمن شناس قدر و مجاهد مخلص فریاد می زد که یک تنه برای بدخواهان و جنگ افروزان آمریکا کافی است:

1- با شهادت و جوشش خونش، قانون اخراج آمریکا از عراق را تصویب کرد و آنان را مجبور به ترک عراق کرد.
2 - مردم عراق را متحد و اثر اغتشاشات را از بین برد و دلهای دو ملت ایران و عراق را به هم پیوند زد‌.
3 - امنیت را به شهر های عتبات برگرداند.
4 - توطئه ایران ستیزی در عراق که با هجمه غربی و صهیونیسم ایجاد شده بود را به کلی از بین برد.
5 - اتحاد سیاسی را به ایران برگرداند و نتایج اغتشاشات طراحی شده دشمنان را از اعتراض بحق مردم خنثی کرد و ملت را مجدد با شوقی بی وصف پای آرمان های انقلاب کشاند.
6- بر همگان و بسیاری خصوصا جامعه بین المللی غلط بودن مذاکره با آمریکا را ثابت نمود.
7- لزوم داشتن قدرت نظامی در بالاترین حد ممکن و لزوم اتکا به توانمندیهای داخلی را ثابت کرد‌.
8- جبهه مقاومت در تمام منطقه متحد و تمام منطقه را برای آمریکا و عواملش ناامن کرد و اکنون تمام جبهه مقاومت در حال طراحی انتقام سخت هستند.
۹. نشان دادن نقض حاکمیت ملت ها که آمریکا هیچ گاه به حقوق ملت ها توجه نکرده است
۱۰.روشنگری و بصیرت افزایی در بین جوامع و ملت ها و خصوصا آنان که اندیشه و دلبستگی غربی آمریکایی دارند.
برای هر کدام از این دلایل پیدا و نتایج فوق که حاصل شده است چندین میلیارد دلار لازم بود اما سردار با خون سرخ خود تمامی این دستاورد ها را به وجود آورده است.
اگر میبینیم امروز خط شهادت از عراق، اهواز، مشهد و تهران ‌و در هر کوی و برزنی موج می زند و حس و حالی در تشییع این پیکر پاک و مطهر خلق شده است که غیر قابل توصیف است و تمامی دنیا و تحلیلگران محکوم شده اند که ارادت مردم به سرباز خود را به تماشا بنشینند و عاجز از انعکاس شده اند
پس بی شک خون سردارم و سردارمان حریف ندارد و حریف می طلبد. 
تردیدی نیست آنچه گفته شد آغازی است و این جوشش خونش و تسخیر قلوب ادامه دارد...
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر