پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 50380
تاریخ انتشار: 06 دی 1398 16:09
انتشار آمارهایی که امید به اقتصاد آمریکا را حتی پیش از پایان یافتن جنک تجاری واشنگتن و پکن تقویت کرد، قیمت نفت را در معاملات امروز به بالاترین رقم 3 ماه گذشته برابر با 68.19 دلار در هر بشکه رساند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارها نشان داد، خرج و مخارج آن لاین مصرف کنندگان آمریکایی رکورد زده است،  امید به اقتصاد آمریکا را حتی پیش از پایان یافتن جنک تجاری واشنگتن و پکن تقویت کرد، قیمت نفت در معاملات امروز به بالاترین رقم 3 ماه گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت با 27 سنت افزایش 68.19 دلار فروخته شد که بالاترین رقم از ماه سپتامبر به شمار می‌رود.
هر بشکه نفت خام آمریکا با 21 سنت افزایش 61.89 دلار معامله شد. بررسی دیروز نشان داد، خریدهای اینترنتی آنلاین توسط مصرف کنندگان آمریکا به رکورد جدید رسیده است که از انتظار تحلیلگران گذشته و ارزش بازارهای بورس آمریکا را بالا برده است.

استفان اینس، استراتژیست ارشد بازارهای آسیایی گفت: «مصرف کنندگان آمریکایی نشانه های کمی از خالی شدن کیف پول هایشان نشان دادند که این برای نفت مثبت است.»

همچنین با امید به اینکه در سال جدید جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین پایان یابد، اختلافی که بر چشم انداز رشد اقتصادی در جهان سایه افکنده و تقاضا برای نفت در آینده را با ابهام روبرو کرده است، قیمت نفت تقویت شد.

دیگر عامل تاثیرگذار جنگ تجاری بر آمار منتشره از ژاپن بود که نشان داد، تولیدات صنعتی سومین اقتصاد بزرگ جهان برای دومین ماه در ماه نوامبر کاهش یافته است

با این حال، قیمت نفت برنت در سال 2019 بیش از یک چهارم افزایش یافته و قیمت نفت خام آمریکا افزایش حدود 35 درصد داشته، زیرا اوپک و هم پیمانانش از جمله روسیه، میزان تولید خود را کاهش دادند. اوایل این ماه، اوپک پلاس میزان این کاهش را بیشتر کرد.
برچسب ها: نفت
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر