پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 50341
تاریخ انتشار: 03 دی 1398 18:22
مدیرعامل ایران‌خودرو خبر داد

تولید 5 هزار خودروی «یورو ٥» تا پایان 98

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تولید انبوه محصولات با موتور یورو ٥ با هدف اجرای سیاست‌های دولت و دستیابی به استانداردهای آلایندگی زیست محیطی آغاز شد.
عصر امروز (سه‌شنبه) گروه صنعتی ایران خودرو در حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت و معاون سازمان‌ ملی استاندارد ایران، خط تولید محصولات با موتور یورو ۵ را افتتاح کرده و تولید انبوه این محصولات آغاز شد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو ، در مراسم افتتاح خط تولید محصولات با موتور یورو ٥، اظهار کرد: بحث ارتقاء موتور خودروها از دهه ٨٠ مطرح شد. تولید خودروهایی با موتور استاندارد روز دنیا از  جمله وظایف ذاتی ما است، اما  شرایط تحریمی تا حدودی عرصه را بر ما تنگ کرده بود اما باعث شد تا به همت قطعه‌سازان دست بر زانوهای خود گذاشته و تولید خودرو مطابق استانداردهای جهانی را محقق کنیم.

او با بیان اینکه یکی از موتورهای یورو٥ ما از آذرماه به تولید انبوه رسیده و از ١٥دی ماه موتور TU۵ به تولید انبوه خواهد رسید؛ گفت: تاییدیه و استاندارد موتورهای ملی را نیز گرفته‌ایم و از ماه‌های آینده تولید انبوه آن موتورها را هم در دستور کار قرار خواهیم داد؛ چراکه ما در این زمینه الزامات و محدودیت‌های قانونی داریم که از سال ٩٩ همه خودروها را باید با استاندارد یورو ۵ به بازار عرضه کنیم. البته که ما سعی کردیم زودتر از این تاریخ به دانش آن‌ها دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول در رابطه با اینکه سوخت مناسب این خودروها وجود ندارد، گفت: همین امر در یک جلسه مطرح شد که سطح استاندارد یورو ۵ را برای سوخت‌ها نیز از فردا در دستور کار قرار  دهیم تا آن‌ها نیز به این سطح دست پیدا کنند، اما ما به وعده و تکلیف خود و فرمان رهبری که در رأس همه کارها قرار می‌گیرد، عمل کردیم.

مقيمي در بخش ديگري از صحبت هاي خود از تولید 5هزار خودرو با استاندارد یورو ٥ تا پایان سال خبر داد وگفت: در حال حاضر ٥٠٠ خودرو تولید شده و خودروهایی که به متقاضیان تحویل داده شده، در همین سطح استاندارد است. طبیعی است که از روز اول نمی توان با حداکثر ظرفیت کار کرد اما برنامه این است که تا پایان سال ٩٨، برای تمام خودروها و موتورها اخذ تاییدیه استاندارد داشته باشیم و به تولید انبوه  برسانیم.

او با اشاره به اينكه در این فرآیند، سرمایه‌گذاری ١٠ میلیون یورویی انجام شده، اعلام کرد: فرآیند تبدیل موتورها به یورو ۵، باعت افزایش قیمت محصولات نخواهد شد. تمام تلاش ما این است که در ٣٨ نوع محصولی که به بازار عرضه می‌کنیم، تا پایان اسفند ماه به تولید انبوه با موتورهای یورو ۵ برسانیم.

مقيمي در رابطه با رسیدن به این برنامه‌ها با وجود تعهدات ایران‌خودرو، اظهار کرد: در حال حاضر  در آبان و آذرماه سال جاری بیش از ١٠١ هزار خودرو را توانسته‌ایم تجاری سازی کنیم و به مردم تحویل دهیم.  

او با اشاره به در بحث تحویل علیرغم اینکه حوزه حمل ١٣٠ درصد رشد پیدا کرده است، برای آنکه بتوانیم حتی یک روز زودتر خودروی مشتریان را تحویل دهیم، طرحی را اجرایی کردیم تا در روزهای تعطیل هم مشتریانی که پیامک دریافت کرده‌اند، می‌توانند به سایت‌ها بسته به محل استقرار خود مراجعه کرده و خودروها را تحویل بگیرند؛ که از ابتدای طرح تاکنون نیز غریب به ۶٠٠ نفر از مشتریان به سایتها مراجعه‌ کرده و خودروها را تحویل گرفته‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر