پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 50270
تاریخ انتشار: 29 آذر 1398 13:30
مرجع عالی قدر شیعیان عراق خواهان انتخابات زودهنگام برای خروج از بحران فعلی در این کشور شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، عبد المهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان امروز جمعه در خطبه‌های نماز ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت جدید عراق به طول نینجامد.

وی همچنین بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق برای خروج از بحران فعلی و همچنین ممانعت از کشیده شدن کشور به آشوب و مسیر نامشخص تاکید کرد.

کربلایی در خطبه دوم نماز جمعه درباره اعتراضات عراق، قانون انتخابات و تشکیل دولت جدید این کشور صحبت کرد و گفت: همچنان کشور در شرایط دشوار و نگران کننده به سر می‌برد و در حالی که صد‌ها تن از شهروندان با ادامه اعتراضات مسالمت آمیز خواهان اصلاحات هستند برخی از معترضان هدف کشتار و ربایش و تهدید قرار می‌گیرند و برخی ادارات دولتی و موسسات ناچار تعطیل هستند و بسیاری شهروندان از ضعف ساختار دولت و سرکشی برخی علیه قانون و ضوابط شکایت دارند. ما در خطبه‌های نماز جمعه سابق هم تاکید کردیم که مردم منبع تصمیمات دولت هستند و مشروعیت هر دولتی به مردم آن است لذا نزدیک‌ترین و مسالمت آمیزترین راه برای خروج از بحران فعلی و ممانعت از کشانده شدن کشور به مسیر نامشخص یا آشوب، رجوع به مردم و اجرای انتخابات زودهنگام پس از تصویب قانونی منصفانه برای آن و تشکیل کمیساریای مستقل برگزار کننده انتخابات و وضع مکانیسمی است که ناظر بر همه مراحل انتخابات باشد.

ادامه دارد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر