سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 50167
تاریخ انتشار: 20 آذر 1398 16:59
دبیر کل انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفت : برای پیگیری مطالبات پیمانکاران و شرکت های ایرانی از عراق، وزیر صنعت باید کمیته مشترک تشکیل دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، صالحی با بیان اینکه وضعیت موجود در عراق برای اتمام پروژه های پیمانکاران و شرکت های ایرانی در این کشور بسیار سخت و دشوار شده است، اظهار داشت: باید این کمیته هر چه سریعتر به ریاست وزیر صنعت تشکیل شود تا مطالبات پیمانکاران ایرانی از کشور عراق وصل شود.

به گفته صالحی، عراق به عنوان یکی از بازار های هدف برای صدور خدمات فنی و مهندسی قابل توجه است ولی شرایط گذشته توسط نیروهای داعش و دیگر نیروهای تکفیری کار را برای پیمانکاران دشوار کرده و شهادت ۴ نفر از تکنسین ها و مجروحیت ۴ نفر دیگر در نیرو گاه دبیس در شمال این کشور نمونه بارز این ناامنی و ناآرامی ها است.

دبیر کل انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با اشاره به وضعیت ناآرامی های سیاسی و اجتماعی طی ماه های گذشته نیز گفت : شرکت های ایرانی ۶۰۰ میلیون دلار از دولت عراق برای انجام پروژه های خود طلب دارند که متاسفانه در این کشور تاکنون کسی پاسخگو نبوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با بازگشت آرامش به این کشور همسایه و دوست و با حمایت های سیاسی و امنیتی دولت جمهوری اسلامی ایران ، شرکت های پیمانکار ایرانی به حقوق قانونی خودشان برسند.

به گفته صالحی، استهلاک دستگاه‌ها، وجود ماشین آلات ساختمانی مستقر در این پروژه ها در عراق واستقرار نیروی انسانی متخصص و کارآمد این پیمانکاران بیش از ۵ سال است که با ضررهای جبران ناپذیر مواجه هستند و این رفتارها به این شرکت ها تحمیل شده است.

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با توجه به شرایط بحرانی فروش نفت و تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه کشورهای غربی به سردمداری آمریکا، صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایرانی می توانند با ترویج و تشویق بهترین گزینه و جایگزین مناسب نفت عنوان کرد و گفت: شایسته است سازمان ها و نهادهای مرتبط با کمک به این شرکت ها در صادرات خدمات فنی و مهندسی به صورت تعریف شده و تشکیلاتی، این صنعت سودآور و ارزآور را هدایت و حمایت کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر