جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 50104
تاریخ انتشار: 17 آذر 1398 11:53
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۴۳ قلم کالای اساسی،‌ قیمت ۲۲ قلم کالا در مهر ماه کاهش یافته و بیشترین کاهش و افزایش قیمت در این ماه نسبت به شهریور به ترتیب مربوط به سیب‌زمینی درجه یک و خیار رسمی درجه یک است.
به گزارش ایسنا،‌ طبق این آمار قیمت خیار رسمی درجه یک و جوجه یکروزه گوشتی در مهر ماه امسال به ترتیب به ۵۴۹۰ و ۲۴۲۰ تومان رسیده و با افزایش ۳۶.۲ و ۳۵.۹ درصدی بیشترین افزایش را نسبت به ماه قبل از آن داشته‌اند.
در این میان بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به سیب‌زمینی درجه یک و گوجه‌فرنگی بوده که قیمت آن‌ها در مهرماه با کاهش ۲۷ و ۱۲.۷ درصدی نسبت به شهریور ماه به ترتیب به ۳۴۳۰ و ۲۴۴۰ تومان رسیده است.
این در حالی است که قیمت گوجه‌فرنگی در هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته، به‌طوری‌که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی دو هفته پیش قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای و گلخانه‌ای درجه یک را در تهران به ترتیب حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح خرده‌فروشی عنوان کرد.
همچنین آمارها نشان می‌دهد که شکر سفید در مهر ماه کمترین افزایش قیمت را نسبت به شهریور داشته و قیمت آن از ۵۱۹۰ به ۵۱۹۸ تومان رسیده است.

 قیمت گوشت و مرغ

طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در مهر ماه امسال با کاهش ۳.۸ و ۳ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب به ۸۲ هزار و ۸۰۰ و ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این دو محصول در شهریور امسال به ترتیب حدود ۸۶ هزار و ۱۰۰ و ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است. قیمت گوشت مرغ تازه نیز با کاهش سه درصدی از ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان در شهریور به حدود ۱۳ هزار و ۶۰ تومان در مهرماه ماه رسیده است.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر