پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 49956
تاریخ انتشار: 06 آذر 1398 15:14
وزیر کشور: جلسه شورای امنیت عصر امروز برگزار می‌شود

اینترنت همراه کی وصل می‌شود؟

رحمانی فضلی: مجبور شدیم اینترنت را به صورت موضعی و مقطعی قطع کنیم تا به این ترتیب عملیات روانی و تهیجیی که از خارج هدایت می‌شد، کنترل کنیم. در حقیقت ابتدا محدودسازی انجام شد و پس از اینکه دامنه این اغتشاشات به استان‌های دیگر سرایت کرد، مسدودسازی انجام شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره زمان برقراری اینترنت گوشی‌های همراه اظهار کرد: امروز عصر جلسه شورای امنیت تشکیل و در این باره تصمیم گیری می‌شود.

شب گذشته نیز رحمانی فضلی در برنامه تلویزیونی نگاه یک در تشریح حوادث اخیر درباره قطعی اینترنت گفت: ما در این مرحله که تخریب و آتش‌سوزی زیاد شد، مجبور شدیم اینترنت را به صورت موضعی و مقطعی قطع کنیم تا به این ترتیب عملیات روانی و تهیجیی که از خارج هدایت می‌شد، کنترل کنیم. در حقیقت ابتدا محدودسازی انجام شد و پس از اینکه دامنه این اغتشاشات به استان‌های دیگر سرایت کرد، مسدودسازی انجام شد.

وزیر کشور تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه مسئولینی که دستور به قطع اینترنت دادند اهمیت اینترنت بر اقتصاد و کسب و کار مردم را نمی‌دانند اما ما با منفعت عمومی و امنیت جان مردم روبه‌رو بودیم. قطعا قطع اینترنت هزینه دارد اما ما با این کار از بروز هزینه‌های بیشتر جلوگیری کردیم. نیروها در همه استان‌ها به داخل صحنه آمدند و موضوع جمعه شب کنترل شد. (متن کامل سخنان رحمانی فضلی را اینجا بخوانید)

از هفته گذشته و با قطع شدن اینترنت، مخاطبان فرارو از نقاط مختلف کشور در تماس‌هایی نارضایتی و اعتراض خود نسبت به قطعی اینترنت را اعلام کردند. فرارو در حد امکان نظرات مخاطبان را در  چند نوبت و در قالب گزارش و تحلیل و انتشار کامنت طی هشت تا ده روز گذشته منعکس کرد.

با وجود برقراری اینترنت ثابت خانگی در اغلب شهرهای کشورمان، و پیش از آن دسترسی اکثر دانشگاه‌ها به اینترنت هنوز هستید استان‌هایی که دسترسی به همان اینترنت خانگی نیز در آنجا به صورت کامل برقرار نشده است و تنها به سایت‌های داخلی دسترسی دارند. هر روز تماس‌هایی از شهرهای مختلف استان خوزستان و برخی شهرهای استان فارس داریم که از تعطیلی کسب و کار اینترنتی خود خبر می‌دهند. دانشجویان برخی شهرها که یازده روز است دسترسی به جستجوگر گوگل در خانه را ندارند، پای ثابت این تماس‌های روزانه هستند و همچنین بیمارانی که به دلیل قطعی اینترنت یک هفته است منتظر سفارش و تهیه داروی خود مانده‌اند.

و همینطور هستند کسب و کارهای زیادی که در این مدت و در پی نخست، قطعی سراسری اینترنت و بعد هم عدم برقراری اینترنت موبایل متحمل ضررهای فراوانی شده اند. بسیاری از گلایه‌های شهروندان البته در طول این ده روز از زبان برخی مسئولان کشور و همچنین نمایندگان مجلس نیز به زبان آمده است اما هنوز هیچ کس پاسخ روشنی به سوال "کی اینترنت تلفن همراه وصل می‌شود؟" نداده است.

به راستی و با توجه به آرامش برقرار شده در سراسر کشور و بازداشت اکثر اغتشاشگران آیا زمان آن نرسیده که با تصمیمی به جا محدودیت‌های اینترنت تلفن همراه نیز برداشته شود و اوضاع کشور به روال عادی خود بازگردد؟ ما همچنان تا برقراری کامل اینترنت نظرات و انتقادات شما را منتشر خواهیم کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر