پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 49659
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 13:13
گزارش‌هایی که از سوی همین اعضا به بیرون درز کرده نشان می‌دهد اختلاف رقم‌ها چیزی نزدیک به چهار میلیاردتومان است؛ البته دقیق‌ترش می‌شود چهار میلیارد و ۴۵ میلیون تومان. این کسری دردسرساز شده و حالا رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مظان اتهام قرار گرفته است.
«چهار میلیارد» یا «چهارمیلیارد و ۴۵ میلیون تومان»؛ این عدد در مقایسه با تمامی بحران‌های اقتصادی که کشور در دهه اخیر با آن روبه‌رو بوده، عدد بزرگی نیست، ولی وقتی پای فدراسیون کوچکی در ورزش به میان می‌آید، این رقم هم تبدیل به بحرانی می‌شود که کار وزارت ورزش و در رأس آن وزیر را سخت‌تر می‌کند.
 
به گزارش شرق، داستان مربوط به فدراسیون ژیمناستیک و رئیس آن زهرا اینچه‌درگاهی است؛ رئیس زنی که حالا دو و احتمالا چند دستگی در فدراسیونش بیداد می‌کند و پای نهاد‌های نظارتی هم به فدراسیون متبوعش باز شده است.
 
اصلا داستان، اما مربوط به یک ماه گذشته است که تعدادی از اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون خبر از همخوانی‌نداشتن دخل و خرج داده‌اند و زیرپوستی رئیس فدراسیون را متهم به عدم شفاف‌سازی کرده‌اند.
 
گزارش‌هایی که از سوی همین اعضا به بیرون درز کرده نشان می‌دهد اختلاف رقم‌ها چیزی نزدیک به چهار میلیاردتومان است؛ البته دقیق‌ترش می‌شود چهار میلیارد و ۴۵ میلیون تومان. این کسری دردسرساز شده و حالا رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مظان اتهام قرار گرفته است.
 
البته تعدادی از اعضای هیئت رئیسه می‌گویند اینچه‌درگاهی در جریان این هزینه‌ها و کسری موجود نیست که خود این امر را هم خطایی نابخشودنی می‌دانند که چطور می‌شود رئیس باشی و از اتفاقات رخ‌داده بی‌اطلاع! حالا مصطفی هاشمی‌طبا، یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک هم می‌گوید سازمان بازرسی کل کشور در‌این‌باره گزارشی تهیه کرده و از این به بعد نوبت به وزارت ورزش است تا درباره فدراسیون ژیمناستیک تصمیم‌گیری کند.
 
انتقاد‌ها از رئیس فدراسیون ژیمناستیک البته فقط محدود به مشکلات مالی نیست و ادعا شده که زهرا اینچه‌درگاهی متخصصان امر ژیمناستیک را از فدراسیون اخراج کرده و برای تعدادی از اعضای خانواده‌اش موقعیت‌های ویژه‌ای به وجود آورده است تا از آن استفاده کنند.
 
جدی‌ترین ادعا‌های مربوطه در این زمینه مربوط به روح‌الله وین، رئیس سابق کمیته «ژیمناستیک برای همه» فدراسیون است که بعد از مصاحبه علیه اینچه‌درگاهی از کارش برکنار شده است. او در‌این‌باره به ایسنا می‌گوید: «اینچه‌درگاهی، رئیس دفترش را برای کلاس مربیگری به سریلانکا فرستاد.
 
خیلی‌ها از من در‌این‌باره سؤال می‌پرسیدند، ولی من به آن‌ها می‌گفتم اصلا از اعزام این خانم اطلاعی ندارم. زمانی که از درگاهی در‌این‌باره سؤال می‌کردم، جواب می‌داد که من اختیار دارم. من می‌گفتم که باید من را در جریان قرار می‌دادید و باید این تصمیمات با همفکری من صورت بگیرد، حتی اگر نتوانم با آن مخالفت کنم! خواهر رئیس فدراسیون که ژیمناست‌کار نبوده است حال چگونه کارت ژیمناستیک دارد. چرا او را به اتریش برده است؟ سفر درگاهی و خواهرش به اطلاع من نرسیده بود.
 
در‌صورتی‌که اگر هم کلاس آموزشی خارجی باشد باید مربیان اعزام شوند تا علاوه بر کسب تجربه کافی به مربیان ژیمناستیک اضافه شود». موضوع دیگری که رئیس فدراسیون ژیمناستیک با آن مواجه است، تعداد سفر‌های زیادی است که برخی از اعضای زیرمجموعه‌اش به آن معترض‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند تعدادی از این سفر‌ها می‌تواند به کادر فنی هم برسد تا آن‌ها با حضور در همایش‌های مختلف بتوانند دستاورد‌های بیشتری برای ژیمناستیک داشته باشند.
 
البته اینچه‌درگاهی که در انتخاب رسانه‌ها هم سلیقه‌ای عمل می‌کند و فقط با تیم نزدیک خودش صحبت می‌کند تلاش کرده در گفتگو‌های مختلف با یکی، دو رسانه، درباره اتهاماتی که نسبت به او وجود دارد پاسخ‌گو باشد. او در صحبت با تسنیم می‌گوید: «برخی این شرایط را ایجاد می‌کنند تا فضای آرام این روز‌های ژیمناستیک را به هم بزنند. متأسفانه این حواشی پس از کسب موفقیت‌های اخیر در سطح آسیا و جهان به وجود آمده است.
 
بهترین رتبه ژیمناست‌های ایران در ۳۰ سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان کسب رده ۳۵ و ۳۸ بوده، اما در این دوره احمدکهنی به عنوان ورزشکار ۲۱ ساله کشورمان توانست رزرو فینال شود و این یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود. برخی شلوغ می‌کنند تا وارد حاشیه شویم و این موفقیت‌ها دیده نشود.
 
اگر در هر بخشی از کشور تخلفی صورت بگیرد، قطعا از سوی نهاد‌های نظارتی رسیدگی می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست. در تاریخ ۸۰ ساله ژیمناستیک ایران ۱۱ مدال در مسابقات قهرمانی آسیا کسب شده که دو مدال مربوط به سال‌های گذشته و ۹ مدال مربوط به دوره حضور من در فدراسیون است». صحبت‌های اینچه درگاهی، اما مخالفان جدی‌ای هم دارد؛ آن‌ها اعتقاد دارند کسب مدال‌هایی که او آن‌ها را به نام خودش کرده مربوط به برنامه‌ریزی فدراسیون قبلی است و او دستاورد تازه‌ای نداشته است.

فدراسیون ژیمناستیک به این ترتیب در حالی وارد روز‌های بحرانی شده که حالا تعدادی از اعضای هیئت رئیسه با رئیس فدراسیون به مشکل جدی برخورده‌اند و خبر داده‌اند تا زمانی که ابهامات مالی این فدراسیون که اینچه‌درگاهی مسبب آن شده است، برطرف نشود، حاضر به شرکت در نشست‌های این فدراسیون نخواهند شد.
 
از سوی دیگر، از اینجا به بعد مسئولیت‌ها را به دوش وزیر ورزش انداخته‌اند تا درباره مشکلات موجود در این فدراسیون تصمیم‌گیری کند: اینکه همچنان این زن رئیس باقی بماند یا خیر چیزی است که مسعود سلطانی‌فر با توجه به گزارشی که احتمالا ازسوی نهاد‌های نظارتی دریافت می‌کند، درباره‌اش نظر خواهد داد. مورد مشهود، اما این است که با یارکشی‌های اینچه‌درگاهی، چه در فدراسیون و چه در بین رسانه‌ها، به نظر نمی‌رسد دست‌کم تا چندماه پیش‌رو، فدراسیون ژیمناستیک رنگ خوشی را به چشم ببیند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر