جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 49543
تاریخ انتشار: 01 آبان 1398 00:14
تا پایان سال صورت می گیرد؛

نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، از برنامه‌ریزی برای نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان سال خبر داد.
محسن پورسیدآقایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: در حال حاضر 500 دستگاه تاکسی قابل تحویل به دارندگان تاکسی‌های فرسوده داریم و طبق تفاهم‌نامه‌ای که قبلاً داشته‌ایم، برای جایگزینی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان سال برنامه‌ریزی شده که ایران خودرو به شهرداری تهران و یا شهرهای دیگر تحویل خواهد داد. 

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سال 96 به بعد تقریباً متوقف بوده است، افزود: ایران‌ خودرو سالانه فقط 200 یا 300 دستگاه خودرو جایگزین خودروهای فرسوده می‌کرد. 

وی ادامه داد: طبق توافقی که با ایران‌خودرو دیزل صورت گرفته، حداقل یک هزار دستگاه اتوبوس جایگزین اتوبوس‌های قدیمی خواهد شد که منابع مالی این طرح از محل اوراق مشارکت تأمین خواهد شد. 

پورسیدآقایی با بیان اینکه تأمین بخشی از نیاز حمل و نقل شهری باید با مینی‌بوس صورت گیرد، گفت: مینی‌بوس‌رانی باید به شهر برگردد و در این بخش توسعه صورت گیرد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به نوسازی 600 دستگاه تاکسی در تهران طی سال گذشته، گفت: در حال حاضر 500 دستگاه تاکسی قابل تحویل به دارندگان تاکسی‌های فرسوده است.

* 242 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده خواهیم داشت

به گزارش فارس، جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه 313 هزار دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی کشور وجود دارد، گفت: تعداد اتوبوس‌های فرسوده کشور تا سال 1400 به 242 هزار دستگاه می‌رسد که برای نوسازی این ناوگان باید فکر اساسی شود. 

وی ادامه داد: برای نوسازی یک‌هزار دستگاه اتوبوس، 20 هزار دستگاه تاکسی و یک‌هزار دستگاه ون هدف‌گذاری شده است. 

جمالی‌نژاد با بیان اینکه روزانه 26 میلیون جابجایی با تاکسی صورت می‌گیرد، گفت: طی چند دهه اخیر علی‌رغم افزایش آلودگی هوا، نقش حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها پررنگ نشده است. 

به گفته معاون وزیر کشور، تاکنون 815 کیلومتر خط مترو ایجاد شده و در حال حاضر 320 کیلومتر خط مترو در حال بهره‌برداری است و 260 کیلومتر نیز در حال ساخت است. 

وی تصریح کرد: البته مترو به تنهایی نمی‌تواند مشکل حمل و نقل کشور را برطرف کند. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر