پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 49432
تاریخ انتشار: 17 مهر 1398 11:39
آقای غزنوی از میلیون ها دلار ارزی که به نام خرید لوازم خانگی «دوو» از کشور خارج شده بگویید

گزارشی از پشت پرده تخریب تولید کنندگان لوازم خانگی توسط مدیر روابط عمومی گروه «انتخاب»

حمید رضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان لوازم خانگی امروز مدعی شده است: "برندهای معروف تولید لوازم خانگی خدمات پس از فروش ارائه نمی دهند". این ادعا در گفت و گوی دیده بان ایران با مجموعه های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی رد شده، آنها ادعای مطرح شده از این سخنگو را رد کرده اند. اما برای فهم بهتر دلایل طرح این ادعا و پشت پرده این اظهار نظر و اعاهای مشابه این فرد لازم است؛ به "واقعیت سنجی " ادعای مطرح شده بپردازیم.
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ حمید رضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان لوازم خانگی  امروز مدعی شده است: "برندهای معروف تولید لوازم خانگی خدمات پس از فروش ارائه نمی دهند". این ادعا در گفت و گوی دیده بان ایران با مجموعه های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی رد شده، آنها ادعای مطرح شده از این سخنگو را رد کرده اند. اما برای فهم بهتر دلایل طرح این ادعا و پشت پرده این اظهار نظر و اعاهای مشابه این فرد لازم است؛ به "واقعیت سنجی " ادعای مطرح شده بپردازیم.
 
پشت پرده تخریب تولید کنندگان لوازم خانگی توسط مدیر روابط عمومی گروه انتخاب
 
نخست چند سوال ذهن مخاطب را به خود مشغول می کند :" آیا برای رساندن یک "برند" به اقبال عمومی و فروش مناسب باید وارد روابط قدرت و بازی فاسد در زمین رسانه شد؟"رقابت یا تخریب موضوع چیست؟!
 
  ظاهراً برخی با سوء استفاده از جایگاه صنفی خود با انتشار شایعات و با استفاده روابط با طیف های متعدد قدرت؛ تلاش می کنند بقیه رقبا و به اصطلاح برندهای معروف از کشور خارج کنند. 
 
با اطمینان می توان گفت برخی افراد "صاحب نفوذ رسانه ای و حاضر در باندهای قدرت " با سوء استفاده از شرایط فعلی کشور می خواهند نسخه "صنعت خودرو"  را در صنعت "لوازم خانگی" پیاده سازی کنند.
 
سال هاست این افراد و جریان ها به دنبال حذف تولید برندهای شناخته شده جهانی در ایران و جایگزینی این تولید کنندگان با تولید کنندگان تقلبی یا قاچاقچیان حرفه ای قطعات اولیه لوازم خانگی هستند. این طیف سعی دارند از فضا و رانت موجود استفاده کرده و به نام تولید داخل مانند صنعت "قطعه سازی خودرو "جنس چینی و البته قاچاق را به نام صنعت لوازم خانگی ایرانی یا تولید ملی به بازار عرضه کنند. 
 
 
امروز مطلبی به نقل از حمید رضا غزنوی مدیر روابط عمومی گروه انتخاب (مدیر ارتباطات برند اسنوا و دوو) که همزمان سخنگوی انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان لوازم خانگی نیز معرفی شده، مبنی بر عدم ارایه خدمات پس از فروش به  لوازم خارجی برندهای کره ای در ایران پس از شروع تحریم ها، در فضای مجازی منتشر شد .
 
وی در این گفتگو طبق عادت سال های اخیر به روخوانی از یک نسخه از قبل پیچیده، با سوء استفاده از تریبون صنفی، به جای شفاف سازی و طرح مطالبات منطقی و پاسخگویی به سوالات و گلایه های مصرف کننده، فضایی مسموم و زهر آلود علیه سایر رقبا و فعالین صنف ساخت و به رسم گذشته فرافکنی را بهترین راه برای فرار از واقعیت های موجود دید.
 
هر چند در موضعگیری ها و اظهار نظرهای اینچنینی علیه سایر فعالین صنعت لوازم خانگی، از جانب ایشان و رئیس این انجمن مسبوق به سابقه است و همواره سعی کرده اند با متهم ساختن سایرین و شلوغ کاری ذهن ها را منحرف کند و مجموعه خود را تافته جدابافته ای از وضعیت بغرنج این صنعت معرفی کند.
 
بنابر گزارش دیده بان ایران ؛ اما فضای مجازی مثل حافظه تاریخی افکار عمومی فراموشکار نیست و به یاد می آورد حرف ها و موضعگیری های ضد و نقیضی که در هر برهه به تناسب منافع گروه خود به زبان آورده است. با تحلیل محتوای دو سال اخیر حرف های غزنوی به راحتی می توان بر مواضع لحظه ای وی در مسایل مربوط به صنعت لوازم خانگی و حاشیه های آن پی برد و مهمترین آن دشمنی با حضور و فعالیت برندهای معتبر بین المللی در ایران بود در حالیکه ایشان مدیر روابط عمومی دو برند خارجی دوو و تکنوگاز هستند!! پس مرگ خوبه اما ظاهراً برای همسایه است.
 
مردم جنس با کیفیت و تولیدکننده پاسخگو می خواهند نه سرو صدای رسانه ای. تاریخ مصرف این بازی ها تمام شده و دیگر انحصار رسانه ای نیست که هر چه بخواهیم بگوییم و دوستانمان برایمان هورا بکشند.
 
در یکسال گذشته که تحریم ها شروع شده و برندهای معتبر جهانی از ایران رفته اند و به قول امثال شما ابزار تبلیغات هم خاموش شده چرا نتوانسته اید نیاز بازار تشنه به محصول را پاسخ دهید تا آنجا که با هجوم کم سابقه محصولات قاچاق و فاقد گارانتی روبه رو شده ایم؟!
 
آیا محصول ملی تولید می کنی  یا برند دوو و تکنو گاز؟
 
ای کاش آقای غزنوی مدیر روابط عمومی برند دوو یک صدم وقتی که برای ایراد گرفتن و حاشیه سازی برای رقبای فعال خود گذاشته، کمی هم از حاشیه های این برند کره ای در ایران سخن می گفت!
 
از میلیون ها دلار که در زمان ارز هزار تومانی تحت عنوان خرید دوو از کشور خارج شد و هیچ وقت پاسخ روشنی برای سرنوشت آن داده نشد! از سال های سال نماینده انحصاری برند کره ای دوو در ایران بودن می گفت! از تبلیغات شب های پنجاه میلیونی دوو و جشنواره های رنگارنگ و فروشگاه های لاکچری این برند در ایران! از ماجرای برند تکنوگاز که چگونه و با کدام بودجه خریداری شد و اگر برند ملی خوب است پس چرا گروه انتخاب سال ها است میلیاردها تومان هزینه تبلیغات دوو و تکنوگاز خود کرده است!؟
 
حاشیه های پتروشیمی اسنوا چیست ؟
 
از حاشیه های پتروشیمی اسنوا و محصولات بی کیفتی که در آخرین مورد هفته پیش ضررمیلونی به خریدار خود زده می گفت! آقایان لطفاً کمی از وقت خود را به جای مصاحبه های متعدد روزانه و حرف های رسانه پسند به تلاش برای تولید با کیفیت و در خور شان هموطنانمان اختصاص دهید تا بتوانید نیاز این بازار میلیونی را پاسخ دهید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر