جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 49379
تاریخ انتشار: 07 مهر 1398 11:33
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به عدم تأمین منابع مالی مربوط به بیمه‌های حمایتی، در حال حاضر هزینه خدمت رسانی به افراد تحت پوشش این نوع از بیمه‌ها با استفاده از حق بیمه دریافتی از سایر اقشار تحت پوشش تأمین می‌شود که این رویه قطعا نیازمند اصلاح است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه‌ای با نمایندگان شرکتهای تعاونی که با حضور معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: برخی بیمه شدگان تأمین اجتماعی از خدمات این سازمان با استفاده از بیمه‌های حمایتی استفاده می‌کنند که اعضای شرکت‌های تعاونی نیز در اکثر موارد با استفاده از همین قوانین حمایتی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

سالاری با بیان اینکه در سال جاری برای تأمین منابع مالی مربوط بیمه‌های حمایتی نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌های مالی بایستی به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین انحراف را در ارائه خدمات به بیمه شدگان حمایتی داشته باشیم و خدمات مربوطه به افراد واجد شرایط ارائه شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیمه قالیبافان را از جمله بیمه‌های حمایتی این سازمان برشمرد که به اعضای شرکت‌های تعاونی قالیبافی ارائه می‌شود و ارائه خدمات به افراد واجد شرایط بایستی به دقت انجام شود.

سالاری افزود: ممکن است قالیبافانی داشته باشیم که با وجود داشتن شرایط قانونی برای استفاده از خدمات تأمین اجتماعی محروم باشند و در مقابل افرادی باشند که بیمه قالیبافی دارند اما قالیباف نیستند.

وی تأکید کرد: باید برای جایگزین کردن این افراد و خدمت رسانی به قالیباف واقعی برنامه ریزی کنیم و برای تحقق این امر آماده همکاری با تشکل‌های مربوطه هستیم و می‌توان از الگوی بیمه کارگران ساختمانی استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به درخواست نمایندگان تعاونی تاکسی‌رانی تهران درباره بروز وفقه‌ای در پرداخت حق بیمه اعضای این تعاونی در سال 94 ، گفت: برای رفع این مشکل از ظرفیت‌‎های قانونی برای مساعدت به رانندگان استفاده می‌شود.

سالاری افزود: نحوه همکاری سازمان تأمین اجتماعی با اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تاکسی‌رانی در دریافت حق بیمه و ارائه خدمات به رانندگان تاکسی نیازمند اصلاح است که این کار با مشارکت ذی‌نفعان و با هدف تسهیل خدمت رسانی در آینده نزدیک انجام می‌شود.

وی بیمه رانندگان تاکسی را نیز از بیمه‌های حمایتی برشمرد که با همکار تعاونی مربوط به رانندگان تاکسی ارائه می‌شود و بایستی سازوکار موثر و کارآمدی برای شناسایی رانندگان تاکسی واقعی طراحی شود تا افراد مشمول جایگزین کسانی شوند که بدون داشتن استحقاق در حال استفاده از حمایت‌های ویژه رانندگان تاکسی هستند.

سالاری ادامه داد: سازوکار مربوط به شناسایی رانندگان تاکسی واقعی بایستی با مشارکت اتحادیه‌های مربوطه و سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور، پلیس راهور و شهرداری‌ها طراحی شود.

محمد جعفر کبیری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: از مساعدت و همکاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیران این سازمان در توسعه خدمات به تعاونی‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی در بنگاه‌های تولیدی و تعاونی برای دریافت مطالبات تامین اجتماعی از بیمه شدگان بویژه درباره بنگاه‌های تعاونی بایستی حداکثر مساعدت صورت گیرد و اگر نیاز است اختیارات قانونی مدیرعامل سازمان نیز در زمینه تقسیط بدهی‌ها افزایش یابد.

در این جلسه همچنین نمایندگان تعاونی‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره خدمات سازمان تأمین اجتماعی پرداختند و پیشنهاداتی برای بهبود و ارتقاء خدمات این سازمان ارائه کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر