جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 49284
تاریخ انتشار: 05 مهر 1398 14:37
«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز با ادعای اینکه ایران «بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان» است، از جامعه بین‌المللی خواسته بود تا برای افزایش فشارها به ایران، به کارزار تحریم‌های آمریکا بپیوندند.
وزیر خارجه سعودی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با متهم کردن ایران به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، از جامعه جهانی خواست برای متوقف کردن نفوذ ایران در منطقه، فشارها را علیه تهران افزایش دهند.

«ابراهیم بن عبد العزیز بن عبد الله العساف» وزیر امور خارجه عربستان سعودی بامداد امروز (جمعه) مدعی شد موثرترین راه برای مهار کردن افزایش روزافزون قدرت ایران در منطقه، قطع منابع مالی و درآمدی این کشور است.

العساف طی سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن همنوایی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دعوت از کشورهای مختلف برای پیوستن به کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت باید از هر ابزاری جهت پایان دادن به ستیزه‌جویی ایران استفاده کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وی انگشت اتهام در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را به سمت ایران گرفته و مدعی شد: «ما به خوبی می‌دانیم چه کسی پشت این تجاوز است... ما این رژیم را برای چهل سال می‌شناسیم. آنها فقط در طرح‌ریزی انفجارها، تخریب و ترور نه فقط در منطقه بلکه در سراسر جهان ماهر هستند».

وزیر خارجه عربستان سعودی با ادعای اینکه تسلیحات ایرانی در حمله به پالایشگاه و میدان نفتی شرکت آرامکو استفاده شده، از محققان بین‌المللی خواست تا ارزیابی‌ها را برای مشخص شدن مکان آغاز حمله انجام دهند.

العساف درباره لزوم فشار به ایران نیز گفت: «اعمال فشار حداکثری با استفاده از تمام ابزارهای ممکن، لازمه پایان دادن به اقدامات تروریستی و ستیزه‌جویانه رژیم ایران است... جامعه جهانی باید بفهمد که قطع منابع مالی، بهترین راه برای مجبور کردن این رژیم به قطع حمایت از شبه‌نظامیان، توقف تولید موشک‌های بالستیک و پایان فعالیت‌های ثبات‌زدا در منطقه و جهان است».

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «ما با نظامی سرکش و تروریست مواجه هستیم که به تهدید امنیت و صلح بین‌المللی ادامه می‌دهد. آنها همچنین منابع انرژی و اقتصاد جهانی را نیز به خطر انداخته‌اند».

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران «بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان» است، از جامعه بین‌المللی خواسته بود تا برای افزایش فشارها به ایران، به کارزار تحریم‌های آمریکا بپیوندند.

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر